Spring naar bijdragen

Snelheid / Toerental


dr.didge
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Met mijn XJ uit '91 (4.0 HO) heb ik het volgende probleem;

Zodra ik flink gas (i.c. benzine) geef, komt de motor op toeren. Veel verder dan 3250 rpm is dit niet en ook de snelheid komt er niet echt in, het houdt op bij 100 / 110 kilometer per uur.

Laat ik het gas een beetje los, lijkt het of hij toch terugschakelt en dan gaat het heel langzaam naar de 110 kmuur.

Iemand enig idee? Kan het een tekort aan versnellingsbakolie zijn? Is het misschien de oxygen sensor?

Ik hoor het graag.

groeten,

dr.didge

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Met mijn XJ uit '91 (4.0 HO) heb ik het volgende probleem;

Zodra ik flink gas (i.c. benzine) geef, komt de motor op toeren. Veel verder dan 3250 rpm is dit niet en ook de snelheid komt er niet echt in, het houdt op bij 100 / 110 kilometer per uur.

Laat ik het gas een beetje los, lijkt het of hij toch terugschakelt en dan gaat het heel langzaam naar de 110 kmuur.

Iemand enig idee? Kan het een tekort aan versnellingsbakolie zijn? Is het misschien de oxygen sensor?

Ik hoor het graag.

groeten,

dr.didge

laat iemand even volgas geven en kijk zelf even onder de kap of de gasklep ook op vollast komt.

ik neem aan dat je bedoelde te zeggen dat als je je gas een beetje loslaat dat hij juist doorschakeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt er dus op dat je TPS wel werkt... de bak reageert op je gaspedaal.

Mogelijke oorzaken zijn:

- De al eerder vermelde gasklep ( hoewel ik me niet voor kan stellen dattie daardoor zo traag wordt....)

- Brandstof probleem: benzinepomp / benzinefilter ( geldt niet als je op LPG rijdt )

- Uitlaat verstopt ( katalisator???).

- Luchtfilter heel erg vuil of inlaat verstopt.

ff checke!! :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt er dus op dat je TPS wel werkt... de bak reageert op je gaspedaal.

Mogelijke oorzaken zijn:

- De al eerder vermelde gasklep ( hoewel ik me niet voor kan stellen dattie daardoor zo traag wordt....)

- Brandstof probleem: benzinepomp / benzinefilter ( geldt niet als je op LPG rijdt )

- Uitlaat verstopt ( katalisator???).

- Luchtfilter heel erg vuil of inlaat verstopt.

ff checke!! :yes:

Dank je wel voor de suggesties, maarruh hoe check ik de katalysator en/of benzinepomp? Luchtfilter moet wellukken, maar de rest.... :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingaande flens van de kat ff lossen... maakt wel veel herrie, maar als 'ie dan wel trekt...

Je kunt ook achterin de uitlaat roepen en een kennis voor laten luisteren... :whistle:

:lol::lol:

Benzine is lastiger... druk meten/laten meten. Filter kun je natuurlijk gewoon preventief vervangen en de pomp kun je even naar luisteren ( loopt ongeveer een seconde als je de auto op contact zet. Ook kun je even een draadbrugje op de plaats van het relais plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ingaande flens van de kat ff lossen... maakt wel veel herrie, maar als 'ie dan wel trekt...

Je kunt ook achterin de uitlaat roepen en een kennis voor laten luisteren... :lol:

:lol::lol:

Benzine is lastiger... druk meten/laten meten. Filter kun je natuurlijk gewoon preventief vervangen en de pomp kun je even naar luisteren ( loopt ongeveer een seconde als je de auto op contact zet. Ook kun je even een draadbrugje op de plaats van het relais plaatsen.

Dat wordt dus ff jodelen door de uitlaatpijp..... :whistle:

Dank je wel voor de uitleg. Morgen maar even kijken, en hopen dat het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...