Spring naar bijdragen

Vervanging Van De Viscokoppeling


Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een Grand Cherokee 4.0 ltd. Ik ben bang dat ik aan vervanging van de visco koppeling toe ben. Bij scherpe bochten springen de wielen.

Waar moet ik rekening mee houden.

M.a.w. Moet dit door een garage opgelost worden of is dit zelf te doen.

Wat zijn de (indicatieve) kosten.

Ik kon dit niet vinden op het forum.

Groet,

Gerard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Mischien verstandig om eens naar de dealer te gaan en een offerte tevragen.....dan weet je zeker dat het de visco is.

Of je het daar laat maken of niet dat is aan jou!

Ik dacht ook dat de visco naar de knoppen aan het gaan was en bleek niet zo te zijn. Bij mij was het de tussen as en kruiskoppeling die niet goed meer waren maar hij bokte wel.......In mijn beleving. Maar ja, wat is bokken nu precies.

Dan zijn er ook nog verschillende definities op dit forum hoe je dit moet testen..... in HI en de andere zeggen in Low.

Laat even in het midden wat nu de juiste is. Want dat is weer een discussie opzich!

Dus laat je even goed informeren....Ik had bijna de visco en linker aandrijf as besteld. Dat was bij elkaar net zo duur als ik nu bij de garage hebt betaald....... en had ik het probleem niet opgelost!

Daarbij komt dat ik een behoorlijke ervaring heb met auto´s en de hulp van mijn vader in kan roepen die div garages heeft gehad.

Maar geen Jeep ervaring.......en dat maakt toch een heel groot verschil...dus ook een beetje dummies met jeeps.....

Kort om, zoek het goed uit of zoek iemand die echt verstand heeft van Jeeps.... PMtje naar Jeeped of iemand in je omgeving.

Met alle respect, op afstand antwoord geven is niet altijd even makelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal eens, dat is het grote nadeel van een forum, op afstand advies geven, verdomt lastig

in low visco testen, tja waneer die in low al niet meer stationair wil sturen dan is er echt iets mis,

in low heb je zoveel meer power.

voorbanden bokken altijd wat met sturen, het bokken is ook niet meer dan een indicatie.

achtjes rijden is de enige manier, stationair en moet je gas geven, om een achtje te maken dan is het de visco

drom is het wel handig om een ander te laten rijden

O ja was ik nog vergeten.

Visco laten vervangen kost bij BS tiel 1200,- euro.

Dat is wel voor mijn type...

vin ik veel geld, 3 uur werk max. voor hun

jeeped heeft de mijne gedaan in 2 uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

helemaal eens, dat is het grote nadeel van een forum, op afstand advies geven, verdomt lastig

in low visco testen, tja waneer die in low al niet meer stationair wil sturen dan is er echt iets mis,

in low heb je zoveel meer power.

..Maar in Low is de tussenbak "gelocked" en doet de visco dus niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...