Spring naar bijdragen

Probleem Met Radio


HansH
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal.

Ik heb een probleem met mijn radio (radio van fabriek) in mijn Grand Cherokee.

Als ik de auto start en de radio gaat aan dat doet deze het zo'n 10 tot 20 seconden goed en daarna valt het geluid uit en kraak/knoept er iets. Als ik de radio dan uit zet en wacht tot de elektrische antenne helemaal beneden is en dan de radio weer aanzet doet hij meestal de hele tijd goed totdat de auto weer opnieuw wordt gestart dan begint het weer opnieuw. Ook wil de radio onder het rijden wel eens een stuk minder geluid gaan geven. (ik moet het volume op 25 zetten om een beetje geluid te horen) Na een paar keer een knoepend geluid gehoord te hebben gaat het geluid weer harder. Als ik de radio op tape heb staan doet hij het altijd goed en valt hij nooit uit. heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Groeten Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi allemaal.

Ik heb een probleem met mijn radio (radio van fabriek) in mijn Grand Cherokee.

Als ik de auto start en de radio gaat aan dat doet deze het zo'n 10 tot 20 seconden goed en daarna valt het geluid uit en kraak/knoept er iets. Als ik de radio dan uit zet en wacht tot de elektrische antenne helemaal beneden is en dan de radio weer aanzet doet hij meestal de hele tijd goed totdat de auto weer opnieuw wordt gestart dan begint het weer opnieuw. Ook wil de radio onder het rijden wel eens een stuk minder geluid gaan geven. (ik moet het volume op 25 zetten om een beetje geluid te horen) Na een paar keer een knoepend geluid gehoord te hebben gaat het geluid weer harder. Als ik de radio op tape heb staan doet hij het altijd goed en valt hij nooit uit. heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

Groeten Hans

Hoi Hans , past je dekje BDW. ??

Geluid nu . het lijkt opeen eindversterker volgens mij , is hier al eens meer op het Forum iets van geweest , FF checken misschien , Gr JG :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gezien de sjit met de antenne.... :(

Zeker omdat 'ie het met cassette wel goed doet, denk ik niet aan versterkers enzo...

Antenne kan slecht kontakt maken en dan neemt de ontvangststerkte af. Sommige radio's gaan dan omlaag in volume... waarschijnlijk om de speakers te beschermen ofzo.

Een andere mogelijkheid is dat je voorversterker in de radio, een gelijkspanningssignaal afgeeft. Je eindversterkers klappen dan dicht. In dat geval is het nodig dat je radio gerepareerd of vervangen wordt.

Zoek anders een goedkope antenne bij de Halfords en sluit die eens aan op je radio... blijft de ontvangst dan goed, weet je dat het probleem met de antenne te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...