Spring naar bijdragen

Teamjeeperscreepers


Kameel
 Share

Recommended Posts

Kwam via via dit tegen:

http://www.teamjeeperscreepers.nl

Af en toe reed ik voorbij die XJ en elke keer vergat ik weer eens te kijken waarom die zo 'opgedirkt' is op de bovenstaande link.

Vandaag werd ik erop gewezen en het verhaal is er weer een van Doorgaan tot het bekende gaatje:

Op 17 februari 2007 is het zover, dan vertrekken wij, Geert, Remco en Dick in de Amsterdam-Dakar Challenge voor een tocht van ruim 3 weken en 7000 zanderige kilometers naar Banjul in Gambia (dus eigenlijk Amsterdam-Banjul, maar dan weet niemand waar we heen gaan en het is maar 350 km verder dan Dakar én we komen daadwerkelijk door Dakar). Deze alternatieve variant van de bekende Paris-Dakar Race heeft als motto: "No Budget, Nothing To Lose" Deze Challenge heeft echter niets te maken met snelheid, commerciële belangen of winnen. En tevens is er in het bestaan van de Challenge nog nooit iemand overleden, noch een rijder noch een onschuldige lokale toeschouwer/voorbijganger. Het is gericht op samenwerking, doorzettingsvermogen, creatief omgaan met tegenslagen, lol hebben en genieten van de schoonheid van de woestijn en de lokale bevolking die je tegenkomt. En niet geheel onbelangrijk; bij de eindstreep worden alle deelnemende voertuigen geveild en gaan de opbrengsten naar diverse goede doelen. Het door ons ondersteunde doel is het Artemisia Project van de Equator Foundation, wat ten doel heeft de lokale Gambiaanse bevolking zich in staat te stellen om zelf een plantje te verbouwen wat een werkzame stof tegen Malaria bevat.

Vanaf hier, succces gewenst. :frusty:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Heren forummers,

Leuk om te lezen dat jullie onze site al gevonden hadden.

Bedankt voor de succes wensen. We kunnen het wel gebruiken denk ik! Het zal een enerverende reis worden

Als jullie ons willen volgen: vanaf 17 februari kunnen wij tijdens onze reis (per sms) dagelijks berichten plaatsen op:

http://www.amsterdamdakar.com/MessageBoard.aspx?e=4

De Jeep achterlaten zal ons niet makkelijke afgaan, we beginnen al aardig gehecht te raken aan onze Cher. Maar het hoort nu eenmal bij de opzet van de Amsterdam Dakar en het is voor een goed doel!

Groeten, Geert (team jeeperscreepers, nr.1550)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...