Spring naar bijdragen

2 Hydraulische Klep Bedieningen Afgebroken


Recommended Posts

Naast de Jeep rijden we een Volvo V70 2500 TDI 1997 320dkm, deze wil van het een op het andere moment niet meer lekker lopen.

Ben gaan zoeken en wil de timing van de nokkenas controleren (staat goed) en zie dat van 2 cylinders de hydraulische bussen waarmee de nokkenas de kleppen bedienen (hoe heten die ook alweer) compleet kapot zijn. Zeg maar de boven kant is weg gebroken en het ronde (cylindrische) deel zit nog in de cylinderkop.

De kop eraf gehaald maar geen sporen dat de cylinders de kleppen geraakt hebben.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en wat kan de oorzaak zijn.

groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de kleppen de zuiger niet geraakt hebben, is niet vreemd. Doordat de "klepstoters" weg waren, stonden de kleppen dicht. Alleen als ze open bijven staan kunnen ze geraakt worden.

De oorzaak van dat breken is wel een speurtochtje waard... Te weinig oliedruk... hmmm.

Volgens mij breken ze daar niet van...

Nu weet ik ook niet waar ze bij je Volvo zitten... op de klep? in de kop, tussen nokkenas en klep ( onder de tuimelaar, zeg maar) of op de nokkenas ( In dat geval gaat het over een CIH motor ( Camshaft IN Head ) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat de kleppen de zuiger niet geraakt hebben, is niet vreemd. Doordat de "klepstoters" weg waren, stonden de kleppen dicht. Alleen als ze open bijven staan kunnen ze geraakt worden.

De oorzaak van dat breken is wel een speurtochtje waard... Te weinig oliedruk... hmmm.

Volgens mij breken ze daar niet van...

Nu weet ik ook niet waar ze bij je Volvo zitten... op de klep? in de kop, tussen nokkenas en klep ( onder de tuimelaar, zeg maar) of op de nokkenas ( In dat geval gaat het over een CIH motor ( Camshaft IN Head ) )

De klepstoters zitten in de kop en dan uiteraard tussen de nokkenas en de klep.

Vandaag de kop laten bekijken door een revisieman, niet meer te redden was zijn diagnose. joepie.

Nokkenas ook onherstelbaar beschadigd. 2x joepie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...