Spring naar bijdragen

Motor Valt Stil Bij Loslaten Gas


Recommended Posts

goedag, ben ik weer. Een tijdje afweziger geweest dan normaal :wub:

Vraagje: zo af en toe heeft mijn GC 5.2 ' 96 een raar kuurtje. Wanneer ik bijv. bij het naderen van een bocht het gas loslaat komt het toerental onder de 500 en slaat spontaan mijn motor af met alle gevogen van dien! Geloof me, als je 40 of zo rijd, dan is dat slecht voor je hart! Sturen gaat niet, remmen is kut en controle is weg. Geinig op de rotonde :rolleyes:

Het vreemde is dat het maar zelden gebeurd onder wisselende omstandigheden. Regen, kou, warmte, wegdek lijken allemaal geen invloed te hebben. Verleden week vrijdag was het de hele dag normaal en 's avonds kon ik geen meter rijden omdat ik moest uitparkeren en CONSTANT opnieuw moest starten! ZO K*T! Zaterdag ochtend naar de garage: GEEN probleem, alles normaal. Maandag: SNAFU! Weer raak.

OBD geeft keurig 55, geen probleem dus. Pas een beurt gehad waar bleek dat ik olie uit de transmissie verloor. Gerepareerd, geen probleem meer.......

Iemand een idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat vroeger ook gehad, maar heb intussen zoveel vervangen dat ik niet weet welke oorzaak het uitvallen was.

Nadat ik een nieuwe lambdasonde geplaatst heb zijn alle motorische problemen over.

Verder heb ik vervangen :

Bougies

kabels

verdeelkap

bobine

benzinepomp

throttle body

tps sensor

stappenmotor

Ik zou zelf eerst de tps sensor een schoonmaakbeurt geven en dan de stappenmotor eens checken, Ik heb hier trouwens nog de oude onderdelen uit mijn jeep liggen dus als je wilt testen ben je welkom.

Groet lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedag, ben ik weer. Een tijdje afweziger geweest dan normaal :wub:

Vraagje: zo af en toe heeft mijn GC 5.2 ' 96 een raar kuurtje. Wanneer ik bijv. bij het naderen van een bocht het gas loslaat komt het toerental onder de 500 en slaat spontaan mijn motor af met alle gevogen van dien! Geloof me, als je 40 of zo rijd, dan is dat slecht voor je hart! Sturen gaat niet, remmen is kut en controle is weg. Geinig op de rotonde :wacko:

Het vreemde is dat het maar zelden gebeurd onder wisselende omstandigheden. Regen, kou, warmte, wegdek lijken allemaal geen invloed te hebben. Verleden week vrijdag was het de hele dag normaal en 's avonds kon ik geen meter rijden omdat ik moest uitparkeren en CONSTANT opnieuw moest starten! ZO K*T! Zaterdag ochtend naar de garage: GEEN probleem, alles normaal. Maandag: SNAFU! Weer raak.

OBD geeft keurig 55, geen probleem dus. Pas een beurt gehad waar bleek dat ik olie uit de transmissie verloor. Gerepareerd, geen probleem meer.......

Iemand een idee?

Heb pas nog eenzelfde probleem gezien/hoord van iemand op het forum ..

Dacht Hans H ??

Bij hem lag het aan de crankshaftsensor (krukas) als ik me niet vergis , maar als dat zo is zal hier wel een reactie opkomen :rolleyes: Gr. JG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk als eerste aan je stationairsteller (stappenmotor). Als dat ding wat moeilijk loopt, kan 'ie niet lekker regelen en daardoor kan de motor afslaan. En die stappenmotor is geen sensor maar een "actuator"... dus géén melding in het geheugen....

Ik heb monteel soortgelijke probs met m'n Omega... alleen loopt die dan 2500 toeren stationair... Ook fijn als je de auto in "D" moet zetten! :rolleyes: ( Maar ik heb dus nog wel stuur- en rem-bekrachtiging :wub: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk als eerste aan je stationairsteller (stappenmotor). Als dat ding wat moeilijk loopt, kan 'ie niet lekker regelen en daardoor kan de motor afslaan. En die stappenmotor is geen sensor maar een "actuator"... dus géén melding in het geheugen....

Ik heb monteel soortgelijke probs met m'n Omega... alleen loopt die dan 2500 toeren stationair... Ook fijn als je de auto in "D" moet zetten! :rolleyes: ( Maar ik heb dus nog wel stuur- en rem-bekrachtiging :wub: )

Maar goed van de remmen dan :wacko:

@ Buffalo , kan wel kloppen van de melding idd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...