Spring naar bijdragen

Advies Brandstofpomp Vervangen


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Help!!

Motor draait maar slaat niet aan.(zie vorige topic)

Ik heb de volgende controlepunten nagelopen nadat mijn yj'92 niet meer loopt.

Bougies vervangen, vonkt(e) wel

Pomp hoor je niet lopen, ook niet na klap op de onderzijde tank

Relais van de pomp ( naast de accu) doorverbonden (pool 30 en 87)met draad maar geen resultaat.

Ander relais wat ernaast zit en zelfde type is(lijkt) geprobeerd op deze plek.

Uit het ventiel bovenop de leiding op het blok spuit geen benzine na (tijdens startpoging) dus is er blijkbaar geen brandstofdruk.

Iemand nog meer ideeen waaraan het kan liggen?

Is het evt. vervangen van de brandstofpomp te doen zonder brug? (na leegmaken tank) en alle bouten

zijn zo te zien in goede staat?

Komt hier nog iets speciaals bij kijken? (de theorie in het haynesboek lijkt altijd een stuk eenvoudiger....)

Wie kan mij helpen?

vast bedankt voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Menno,

Ga het weekend de uitdaging aan.

Ik had de laatste weken het idee dat ik de pomp (heb er toen geen aandacht aan besteed..) bij het wegrijden hoorde lopen vanuit de auto.

Zou dit kunnen en betekent dit dan ook niet dat misschien het relais ook niet goed werkt? Of klopt het dat hij continue pompt en dat je dit kan horen??

grt,

Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn benzinepomp deed het ook niet meer.. of dan toch maar half. ze gaf nog wel benzine maar geen druk.

bij double D hebben ze het op een brug gedaan wat zeer praktisch leek, maar het is zeker te doen zonder ook.

al raad ik je wel aan van dan op enkele blokken te rijden ofzo want standaard is er niet veel plaats onder een jeep B)

succes en veel plezier met deze leuke B) job

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel Menno,

Ga het weekend de uitdaging aan.

Ik had de laatste weken het idee dat ik de pomp (heb er toen geen aandacht aan besteed..) bij het wegrijden hoorde lopen vanuit de auto.

Zou dit kunnen en betekent dit dan ook niet dat misschien het relais ook niet goed werkt? Of klopt het dat hij continue pompt en dat je dit kan horen??

grt,

Peter

hij pomt wel continu, maar of je dit nu met draaiende motor hoort? ik hoor dan te veel andere geluiden :bye1:

maar goed vergeet ook niet de vulslang en ontluchting slang (of wat die ander slang dan ook mag wezen) los te maken

edit. ik geloof dat als je alleen het contact aan zet zonder te starten de pomp maar 1 of 2 sec. draait

dit was bij die rode van mij wel zo, maar de jeep die ik nu heb blijft hij wel draaien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het kan goed zijn dat de brandstof pomp kapot is.

als je de tank "te" leeg rijd dan word de pomp niet meer gekoeld

en dan is het einde verhaal voor de pomp

want die word dus gekoeld door de benzine

(niet egt slim van die Amerikanen)

En veel andere producenten uit de gehele wereld. Bijna alle fabrikanten hebben de pomp tegenwoordig in de tank. Niet eens vanwege de koeling ( uitwendige pompen worden ook door benzine gekoeld), maar tegen het geluid.

De pomp van een YJ loopt na het op contact zetten ongeveer een seconde. Zodra je start wordt er een CPS signaal gedetecteerd en zal de computer de pomp weer inschakelen. Dat blijft zo, totdat je het contact weer uitschakelt of er een tijdje ( enkele seconden) geen CPS signaal is ontvangen.

Normaal hoor je de pomp amper, bij lopende motor al helemaal niet meer! Direct na het inschakelen van het contact kun je hem, als je er op let, even horen zoemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens heerlijk weer <_< na veel gedoe alles eronderuit gekregen.

Was te laat om met oude pomp naar maasbach te gaan dus in stromende regen klus onderbroken en de nieuwe opgepikt.

Toen alles eenmaal los was bleek het benzineslangetje op de pomp ook gescheurd te zijn.

Maasbach was toen al dicht en heb de resterende tijd maar gebruikt om de tank en ligplaats schoon te maken.

Gelukkig ziet alles er prima uit.

Nu maar hopen dat ik morgen bij maasbach een nieuw slangetje (zal wel normale benzineleiding- maat zijn?)

kan regelen.

Morgenmiddag moet de boel er dan weer onder en dan hopen dat de pomp de enige reden was.(het bruine draadje op de oude pomp was zwartgeblakerd en de aansluitingen waren erg verroest.)

Hoe kan het eigenlijk dat er geen kortsluiting ontstaat in de tank bij de pomp? De polen komen toch ook in contact met de benzine in de tank?(zeker als hij vol is...

Ik laat het wel horen en hoop dat ik bij het monteren de goede slangen weer op de goede aansluiting op bovenzijde pomp monteer en die ### banden weer goed vastkrijg.

Inderdaad een leuke klus, vooral als straks alles het weer doet.. :thumbsup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Korsluiting heb je niet zomaar... geen idee wat de geleiding van benzine is, maar ook als je de pomp in het water zou gooien werkt hij gewoon hoor.

De stroom die wegvloeit door het water of de benzine is hoogstens enkele milliampere's...

En daarbij: De vlotter van je brandstofmeter zit ook onder het vloeistofniveau! Ook daarbij geen enkel probleem!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...