Spring naar bijdragen

Visco GC 98 5.9


Recommended Posts

hmmm, tja lastig..ik heb geen idee of die van de 247 opnieuw kan worden opgebouwd

bij de 249 kan dat in ieder geval niet.

en daarbij een nieuwe kost een ruime 100 dollar meer....wat is wijsheid.

persoonlijk zou ik voor die nieuwe gaan.

ps

smartlap heeft nog een 247 te koop met weinig Km. wat dat moet kosten geen idee

is denk ik betere optie

Hoi "Beest" hetzelfde probleem heb ik, denk ik altans, met mijn GC LX 5.9 van '98. De bocht door gaat schokkend en het heeft zeker als ie koud is een jankend geluid, soms heb geen bijgeluiden en als je dan weer een bocht naar links maakt is het geluid weer aanwezig. Als je harder rijdt vanaf 80 kmp hoor je niets meer. Nu ben ik zelf in de veronderstelling dat het visco is. Mijn vraag is waar kun je het beste in de US zo'n visco bestellen wat kost ie en heb je daar ervaring mee. Trouwens heb ik zelf het idee om zolang de aandrijfas van de voorwielen te verwijderen om zodoende minder schade aan te richten, ik rij toch overwegend op het asfalt.

Henk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een visco werkt alleen in bochten, tenminste dan moet die aan het werk.

de test voor je visco is

achtjes gaan rijden moet die met stationair kunnen,

dus ruime plek zoeken, stuur recht.....rem los laten op gang laten komen zonder gas te geven en dan paar achtjes rijden

lukt dat zonder gas geven... is visco goed.

ik heb m uit de usa gehaald via ebay, koste meen ik 380 dollar + invoerbelasting transport enz.. dus grofweg voor 380 euro had ik m thuis

Jeep GC vanaf 96 kunnen zonder voorste aandrijfas rijden, dus is het je visco is dat een verstandig iets om er tussen weg te halen.....geeft nogal stress op je voordiff een slechte visco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een visco werkt alleen in bochten, tenminste dan moet die aan het werk.

de test voor je visco is

achtjes gaan rijden moet die met stationair kunnen,

dus ruime plek zoeken, stuur recht.....rem los laten op gang laten komen zonder gas te geven en dan paar achtjes rijden

lukt dat zonder gas geven... is visco goed.

ik heb m uit de usa gehaald via ebay, koste meen ik 380 dollar + invoerbelasting transport enz.. dus grofweg voor 380 euro had ik m thuis

Jeep GC vanaf 96 kunnen zonder voorste aandrijfas rijden, dus is het je visco is dat een verstandig iets om er tussen weg te halen.....geeft nogal stress op je voordiff een slechte visco

OK "beest" zal ik éérst maar ééns 8tjes gaan draaien om te kijken wat ie doet, maar dat janken heb je evt geen idee over misschien een wielager of zoiets, ik zal de krik er ééns onderzetten en kijken. In ierdergeval bedankt voor de snelle reactie, misschien zie ik je zaterdag wel bij EPS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tja het janken,

waneer is dat? met gas los? of met gas geven?

wordt het harder met meer snelheid?

wiellager kan, diff kan, lagers in as, je cv van aandrijfas kan ook "op" zijn.....

Het janken begint als ie koud is of als ik een bocht naar links maak of wel ééns als van het gas af ga en soms het het een hele tijd gewoon stil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

met bocht naar links kan ik niet plaatsen,

van het gas af denk ik eerder aan je Diff, maar aandrijfas zou ook nog kunnen, maar dat zijn geluiden die je altijd hoort. koud warm maakt niet uit, dus denk dat dat wel meevalt

hoe is je ollie in je diff? pas vernieuwd? of zit er al tijdje in? nieuwe olie wil ook nog wel schelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK "beest" zal ik éérst maar ééns 8tjes gaan draaien om te kijken wat ie doet, maar dat janken heb je evt geen idee over misschien een wielager of zoiets, ik zal de krik er ééns onderzetten en kijken. In ierdergeval bedankt voor de snelle reactie, misschien zie ik je zaterdag wel bij EPS.

pas op met de vooras op de krik te zetten en dan je wiellagers te beluisteren, want hij rijd met de achterwielen op de grond zo van de krik af

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kan wel.......verstandig is het niet.....

omdat voor 96 de vooras altijd word aangedreven

Nou ik ben 8tjes wezen draaien, ik ben er nog dol van en ik heb er glade banden aan overgehouden, gekheid, de 8tjes draaien met stationair toerental ging goed zowel links als rechts. Dus dan denk ik dat het met de visco wel aardig goed zit. Nu moet ik alleen nog achter het janken zien te komen. Wat betreft het opbokken van de GC, tenminste als je de aandrijfing wilt beluisteren, 4 stevige bokken gebruiken!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...