De zandhopper Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 hmmm, tja lastig..ik heb geen idee of die van de 247 opnieuw kan worden opgebouwdbij de 249 kan dat in ieder geval niet. en daarbij een nieuwe kost een ruime 100 dollar meer....wat is wijsheid. persoonlijk zou ik voor die nieuwe gaan. ps smartlap heeft nog een 247 te koop met weinig Km. wat dat moet kosten geen idee is denk ik betere optie Hoi "Beest" hetzelfde probleem heb ik, denk ik altans, met mijn GC LX 5.9 van '98. De bocht door gaat schokkend en het heeft zeker als ie koud is een jankend geluid, soms heb geen bijgeluiden en als je dan weer een bocht naar links maakt is het geluid weer aanwezig. Als je harder rijdt vanaf 80 kmp hoor je niets meer. Nu ben ik zelf in de veronderstelling dat het visco is. Mijn vraag is waar kun je het beste in de US zo'n visco bestellen wat kost ie en heb je daar ervaring mee. Trouwens heb ik zelf het idee om zolang de aandrijfas van de voorwielen te verwijderen om zodoende minder schade aan te richten, ik rij toch overwegend op het asfalt. Henk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 een visco werkt alleen in bochten, tenminste dan moet die aan het werk. de test voor je visco is achtjes gaan rijden moet die met stationair kunnen, dus ruime plek zoeken, stuur recht.....rem los laten op gang laten komen zonder gas te geven en dan paar achtjes rijden lukt dat zonder gas geven... is visco goed. ik heb m uit de usa gehaald via ebay, koste meen ik 380 dollar + invoerbelasting transport enz.. dus grofweg voor 380 euro had ik m thuis Jeep GC vanaf 96 kunnen zonder voorste aandrijfas rijden, dus is het je visco is dat een verstandig iets om er tussen weg te halen.....geeft nogal stress op je voordiff een slechte visco Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 een visco werkt alleen in bochten, tenminste dan moet die aan het werk.de test voor je visco is achtjes gaan rijden moet die met stationair kunnen, dus ruime plek zoeken, stuur recht.....rem los laten op gang laten komen zonder gas te geven en dan paar achtjes rijden lukt dat zonder gas geven... is visco goed. ik heb m uit de usa gehaald via ebay, koste meen ik 380 dollar + invoerbelasting transport enz.. dus grofweg voor 380 euro had ik m thuis Jeep GC vanaf 96 kunnen zonder voorste aandrijfas rijden, dus is het je visco is dat een verstandig iets om er tussen weg te halen.....geeft nogal stress op je voordiff een slechte visco OK "beest" zal ik éérst maar ééns 8tjes gaan draaien om te kijken wat ie doet, maar dat janken heb je evt geen idee over misschien een wielager of zoiets, ik zal de krik er ééns onderzetten en kijken. In ierdergeval bedankt voor de snelle reactie, misschien zie ik je zaterdag wel bij EPS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 tja het janken, waneer is dat? met gas los? of met gas geven? wordt het harder met meer snelheid? wiellager kan, diff kan, lagers in as, je cv van aandrijfas kan ook "op" zijn..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 tja het janken,waneer is dat? met gas los? of met gas geven? wordt het harder met meer snelheid? wiellager kan, diff kan, lagers in as, je cv van aandrijfas kan ook "op" zijn..... Het janken begint als ie koud is of als ik een bocht naar links maak of wel ééns als van het gas af ga en soms het het een hele tijd gewoon stil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 met bocht naar links kan ik niet plaatsen, van het gas af denk ik eerder aan je Diff, maar aandrijfas zou ook nog kunnen, maar dat zijn geluiden die je altijd hoort. koud warm maakt niet uit, dus denk dat dat wel meevalt hoe is je ollie in je diff? pas vernieuwd? of zit er al tijdje in? nieuwe olie wil ook nog wel schelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 De olie zit al een tijdje in de difs dus kan een mogelijkheid zijn, ik moet er toch mee aan het werk dus ik laat nog wel horen of het probleem gevonden kan worden. Ik ga nu éérst 8tjes draaien. bedankt voor de reactie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willembrand Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 OK "beest" zal ik éérst maar ééns 8tjes gaan draaien om te kijken wat ie doet, maar dat janken heb je evt geen idee over misschien een wielager of zoiets, ik zal de krik er ééns onderzetten en kijken. In ierdergeval bedankt voor de snelle reactie, misschien zie ik je zaterdag wel bij EPS. pas op met de vooras op de krik te zetten en dan je wiellagers te beluisteren, want hij rijd met de achterwielen op de grond zo van de krik af Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mav Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 Jeep GC vanaf 96 kunnen zonder voorste aandrijfas rijden, dus is het je visco is dat een verstandig iets om er tussen weg te halen.....geeft nogal stress op je voordiff een slechte visco Kan met een pré '96er ook btw Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 kan wel.......verstandig is het niet..... omdat voor 96 de vooras altijd word aangedreven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De zandhopper Geplaatst January 9, 2007 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 kan wel.......verstandig is het niet.....omdat voor 96 de vooras altijd word aangedreven Nou ik ben 8tjes wezen draaien, ik ben er nog dol van en ik heb er glade banden aan overgehouden, gekheid, de 8tjes draaien met stationair toerental ging goed zowel links als rechts. Dus dan denk ik dat het met de visco wel aardig goed zit. Nu moet ik alleen nog achter het janken zien te komen. Wat betreft het opbokken van de GC, tenminste als je de aandrijfing wilt beluisteren, 4 stevige bokken gebruiken!!!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 9, 2007 Rapporteren Share Geplaatst January 9, 2007 doe voorzichtig....... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.