Spring naar bijdragen

Lange Afstand Rijden Met Mijn Gc '93


Recommended Posts

Hallo,

ik ga de 23e op wintersport naar de Alpen +- 1200 km,zijn er nog dingen waar ik op moet letten voor ik

vertrek maar volgens mij moet dat geen probleem zijn met mijn grand,km stand nu 267000!

Als iemand ideeen heeft hoor ik het graag.

Gr Roel.

zelfde als je met welke auto ook naar de wintersport gaat.

Zorg dat je een paar kettingen bij je hebt binnen handbereik en een paar werkhandschoenen en evt een oude deken of fleecemat waar je met je knieen op kunt zitten als je de kettingen omlegt.

Nee een fles ruitesproeier vloeistof mee want bij droge pekelwegen zitten je ramen zo dicht en moet je sproeien.

Doe geen rainex op het glas want dat gaat slecht samen met ruitesproeier vloeistof met een antivries middel erin.

Neem voldoende drinken mee voor het geval dat je onderweg lang in een file staat. En een doosje natte tissues om je handen schoon te kunnen maken onderweg.

Heb hier evt nog een skikoffer staan die kun je gratis lenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Roel,

Ik ben verschillende keren met een '93 GC richting de sneeuw gegaan en zeker de berg op in de sneeuw gaatie met de 4x4 als een speer. Bedenk je wel dat je als je weer naar beneden gaat net zo veel 4x4 bent als elke andere auto (n.l. 1 rem aan elk wiel). En 1800+ kilogram heuveltje af, op de sneeuw tot stilstand brengen wil wel eens wat tegenvallen. Ik heb me daar de eerste wintersport met de Jeep een keer lelijk in vergist. Doordat het bergop zo makkelijk gaat (zeker in vergelijking met al die tobbers langs de kant met hun sneeuwkettingen.....) kunt je op weg naar beneden wat overmoedig zijn. Bij mij is het toen overigens goed afgelopen. Toen bij het remmen de ABS meteen ingreep en omdat het zeer glad was de remvertraging bijna nul was, heb ik er maar voor gekozen de berm in te duiken. Zeker omdat 100meter verderop de haarspeldbocht begon......

Verder sluit ik mij aan bij Dezperado,

Veul plezier en geniet van de rit!

Ape

Link naar opmerking
Deel via andere websites

..Bedenk je wel dat je als je weer naar beneden gaat net zo veel 4x4 bent als elke andere auto (n.l. 1 rem aan elk wiel). En 1800+ kilogram heuveltje af, op de sneeuw tot stilstand brengen wil wel eens wat tegenvallen...

:no::worshippy:

Waarheid als een <strike>aap</strike> koe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...