Spring naar bijdragen

Rechter rem licht kaduuk


Blue4.2
 Share

Recommended Posts

Al enige tijd doet m'n rechter remlicht het niet!

Eerste wat je denkt is lampie vervangen, maar die was nog toppie in orde.

Met rem bekrachtigd meet ik achter 8 volt in plaats van 12. Ben bezig geweest met contactspray en draadjes een stukkie terug genomen zodat er weer mooi glanzend koper te zien is. De achterlicht unit weer terug geplaatst en ja hoor voila hij deed het weer(helaas maar voor een dag). Dit zo tot 3 keer toe. sad.gif

De grootste verdachte lijkt mij de schakelaar bij het rem pedaal, of is er nog ergens een relais aanwezig??? Links doet ie het overigens uitstekend, dus wel een beetje raar.

Het is een wrangler YJ van '89

Wie weet hier meer van??? (anders toch maar eerst schakelaar vervangen en anders nieuwe draad trekken...maar een kabelbreuk lijkt me stug daar ik wel 8 volt op de meter heb)

Ik hoor het wel!

Later!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al enige tijd doet m'n rechter remlicht het niet!

Eerste wat je denkt is lampie vervangen, maar die was nog toppie in orde.

Met rem bekrachtigd meet ik achter 8 volt in plaats van 12. Ben bezig geweest met contactspray en draadjes een stukkie terug genomen zodat er weer mooi glanzend koper te zien is. De achterlicht unit weer terug geplaatst en ja hoor voila hij deed het weer(helaas maar voor een dag). Dit zo tot 3 keer toe. sad.gif

De grootste verdachte lijkt mij de schakelaar bij het rem pedaal, of is er nog ergens een relais aanwezig??? Links doet ie het overigens uitstekend, dus wel een beetje raar.

Het is een wrangler YJ van '89

Wie weet hier meer van??? (anders toch maar eerst schakelaar vervangen en anders nieuwe draad trekken...maar een kabelbreuk lijkt me stug daar ik wel 8 volt op de meter heb)

Ik hoor het wel!

Later!

Eventueel draad wink.gif trekken van de andere zijde en de bestaande af-isoleren als snelle optie....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is idd ook een optie, bedankt! biggrin.gif

Zit net nog eens diagrammen te bekijken...zit als het goed is toch geen relais tussen. En de schakelaar bij het pedaal is een simpele on/off switch. Zal morgen toch nog eens studeren hoe die aangesloten zit.

En anders dan idd maar the easy way!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het licht rechts goed is en links niet kun je de schakelaar wel vergeten , die is gewoon goed...zal een massa probleem kunnen zijn tenzij je de stroomdraad rechtstreeks gemeten hebt en dan 8 Volt meet. In dat geval heb je een gecorrodeerde of beschadigde draad en zul je hem verder terug moeten volgen....veel succes !

P.s. Ridderkerk.......kom je wel eens in het terrein in de regio ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

't Kan ook in je richtingaanwijzer schakelaar zitten. Tenminste: Als je geheel rode achterlichten hebt!

Nee, het zijn gewoon keurig europese achterlichten(trucklite) met aparte oranje richting aanwijzers. Maar nu je het er toch over hebt...als ze geimporteerd werden in het verleden kwamen ze dan met gehele rode achterlichten waarbij het achterlicht ook als knipperlicht fungeert. of werden ze fabriek af al geleverd met het geheel gescheiden, waarbij het achterlicht dual is uitgevoerd met remlicht. Want dan zou er toch wat aangepast zijn zou je zeggen...extra relais en dergelijke????

Massa is tevens dik in orde!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeps werden destijds op verschillende manieren geïmporteerd: Rechtstreeks en via een ande europees land ( meestal Duitsland) De rechtstreeks geïmporteerde hadden rode achterlichten, de auto's voor de europeese markt hadden oranje knippers standaard.

Extra relais zijn niet nodig.

Normaal gesproken loopt de draad vanaf de remlichtschakelaar rechtstreeks naar je LINKER achterlicht. Daar zit dan de las naar het rechter remlicht! Dus als je linker remlicht wel goed werkt, kun je de rest (schakelaar, draad naar voren) alvast uitsluiten!

Succes met zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeeps werden destijds op verschillende manieren geïmporteerd: Rechtstreeks en via een ande europees land ( meestal Duitsland) De rechtstreeks geïmporteerde hadden rode achterlichten, de auto's voor de europeese markt hadden oranje knippers standaard.

Extra relais zijn niet nodig.

Normaal gesproken loopt de draad vanaf de remlichtschakelaar rechtstreeks naar je LINKER achterlicht. Daar zit dan de las naar het rechter remlicht! Dus als je linker remlicht wel goed werkt, kun je de rest (schakelaar, draad naar voren) alvast uitsluiten!

Succes met zoeken!

Kijk, dat is tenminste nuttige info!!! Bedankt biggrin.gif

Van mij mag deze topic afgesloten worden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou hij doet het weer!!!

vermoed nu toch dat er een kabelbreukje zit voordat ie de achterlicht unit in gaat! Want percies op dat plekje bewegen ging die aan en uit! Zal toch nieuwe achterlichten aan moeten schaffen dan...zit zo dicht erop dat terugnemen geen optie is...en voor de rest is het ding fijn aan elkaar geperst dus demonteren en draden vervangen is ook geen optie. Ach kan ik is van die moie aanschaffen met RVS guards erom... smile.gif

Allemaal bedankt!! biggrin.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...