Spring naar bijdragen

4WD.com


hbiesheuvel
 Share

Recommended Posts

Bestelling gedaan bij 4wd.com. Nadat ze de verschepingskosten opgegeven hadden, heb ik ze gezegd dat ze de bestelling in gang kunnen zetten.

Mijn creditcard gegevens hebben ze al, maar nu vragen ze dus een kopie van mijn creditcard EN van mijn paspoort.

Heb al heel wat zaken online gekocht, maar nog nooit heb ik iets dergelijks moeten overleggen.

Hebben jullie dezelfde ervaring met 4wd.com??

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Ja, dit is om fraude tegen te gaan. 4WD loopt anders het risico dat achteraf betaling word teruggedraaid, vandaar dat ze meer zekerheid willen.

Namelijk met deze kopieën vraagt 4WD autorisatie bij bank van uitgifte (zie hiervoor de creditcard), pas als zij hun akkoord ontvangen (lees garantie) zien zij de rekening als betaald.

In principe vereisen ze ook dat het afleveradres dezelfde is als het factuuradres van de creditcard. Alsook de naam van kaarthouder dezelfde als de geadresseerde... Errug lastig bij een company card met postbus als factuuradres...

Tja, creditcard is niet meer van deze tijd!

Groeten,

Bart

P.S.: de invoerrechten betaal je via een eenmalige machtiging bij ontvangst van goederen. Afschrijving kan op zich laten wachten, maar vooraf ontvang je nog een overzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil toch nog ff mijn ervaring delen.

Begin van het jaar had ik téén en ander besteld en kwamen ze ook met die vraag. Dat weigerde ik in eerste instantie.

Toch, na een aantal keren heen en weer mailen met verschillende bobo's aldaar, ben ik van m'n principes afgestapt en m'n kopietjes doorgestuurd.

Bestelling verliep daarna -zoals gewoonlijk- vlekkeloos en dat was dat... dacht ik.

In dezelfde maand nog werden in Engeland en Duitsland mijn kaartgegevens via internet gebruikt voor diverse bestellingen. blink.gif

Na contact met Visa is dit alles gecancelled en heb ik een nieuwe kaart gekregen. Netjes geregeld..

Wat ik wil aangeven: ik heb in die periode daarvoor de kaart alléén gebruikt bij 4WD. Dus, het kan toeval zijn, maar ik ben daar niet zo van overtuigd.

Dit was mijn laatste keer dat ik m'n privé gegevens in combinatie met m'n creditkaart aan derden geef.

Niet om paranoia te doen of iedereen bij 4WD weg te jagen, echt niet. Het is een prima bedrijf met prima service... maar overal zijn lekken en dat hoeft niet eens de schuld te zijn van 4WD.

Tja, creditcard is niet meer van deze tijd!
... helemaal waar.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb gelukkig nog nooit slechte ervaringen met een creditcard transactie gehad en inderdaad, tegenwoordig

gaat het meeste toch via PayPal of iets dergelijks.

Maar goed, heb geen zin om méér dan de credit card gegevens door te spelen. De credit card gegevens zouden

in principe genoeg moeten zijn om de gegevens te controleren. Bij andere firma's die online verkopen is dit ook genoeg en ik zie niet in waarom het bij 4WD anders zou moeten zijn.

Dit wordt een cancellation dus.... sad.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Collegae,

Nog een aanvullende tips:

Houd bij een creditcard je limiet zo laag mogelijk! Kameel heeft dan wel geluk gehad dat ze het teruggedraaid hebben, maar in principe ben jij verantwoordelijk voor de betalingen die met jouw kaart geschieden. Een creditcard is een vorm van uitgesteld betaling, dus je kunt in feite meer betalen dan je aan centjes zou bezitten….

Boek je een vakantie betaal dan bij voorkeur met een ander kaart anders tast je je limiet aan! Je kunt tijdelijk je limiet ophogen. Denk bijvoorbeeld bij autohuur eraan dat ze de huur direct afboeken en ook al voor een hoge borg laten autoriseren. Neem altijd ongebruikte slips (bijv. bij een borg) mee retour en plaats zo min mogelijk handtekeningen…

Pinpas is op zich vrij veilig maar een betaalrekening is geen spaarrekening. Naast dat je waarschijnlijk geen of nihil aan rente ontvang loop je het risico dat je leeggeplukt wordt. Zelf laat ik het saldo niet hoger dan EUR 1.000 worden. Ga je op reis: op de gehele aardbol kun je volop pinnen met je pinpas en in een internet café kun je het saldo aanzuiveren door vanaf je spaarrekening naar je betaalrekening over te boeken. En betaal uitgaven CASH!!! Hierdoor krijgen minder mensen jouw gegevens.

Groeten,

Bart

P.S.: weet niet van waar ik het heb, maar er heeft zich inderdaad een probleem voorgedaan bij 4WD, maar diegene is op staande voet ontslagen. Echter de oorzaak kan overal zitten, zelfs in Nederland!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Collegae,

Nog een aanvullende tips:

Houd bij een creditcard je limiet zo laag mogelijk! Kameel heeft dan wel geluk gehad dat ze het teruggedraaid hebben, maar in principe ben jij verantwoordelijk voor de betalingen die met jouw kaart geschieden. Een creditcard is een vorm van uitgesteld betaling, dus je kunt in feite meer betalen dan je aan centjes zou bezitten….

In principe kun je altijd een charge back doen van je betalingen. Dat loopt in Europa nog niet zo vlot, maar kan wel.

Vorige maand heb ik ook wat problemen gehad met mijn kaarten. Moest deze in opdracht van Visa blokkeren.

Het vragen van paspoort en kaart gegevens zal alleen maar meer gaan voorkomen.

Visa en Mastercard zijn niet in staat om een waterdichte service aan te bieden, en in de meeste gevallen is de winkelier de klos.

PS: volgens informatie van de fraude dienst staat Nederland momenteel op kop met frauduleuze orders en betalingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...