zippo Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 Goed en middag, Ik ben nieuw op dit forum en heb er ook nog geen ervaring mee. Maar ik heb een aantal weken terug een Jeep Cherokee 4 liter high output aangeschaft en rij er nu een aantal weken mee. In het begin dacht ik dat er problemen met de automaat waren, stotterig schakelen, rond de snelheden waar de aut. zou moeten schakelen. Als advies kreeg ik om de zeef te laten vervangen en nieuwe transmissieolie erin te gooien, gezien de auto een tijd stil had gestaan voor ik hem kocht. Dit gedaan, maar nog steeds soms hetzelfde probleem. Echter de garagehouder had er zelf ook in gereden en gaf de schuld van de problemen niet aan de automaat. Moet zeggen, zat er zelf naast, dat hij de automaat GOED getest heeft en hij zegt dat die naar behoren functioneert. Hij zei er bij dat het nog wel 2500 km kon duren voordat de resultaten van het vervangen van de zeef en olie zichtbaar worden??????????????Weet iemand of dit klopt. Maar afijn weer een tijdje afwachten dus. Begin nu echter zelf ook te twijfelen of het inderdaad de automaat is. Wanneer ik hem nl. in de P-stand heb en geef langzaam gas dan komt hij niet regelmatig op toeren en dan lijkt het alsof de motor af en toe of helemaal geen brandstof krijgt of juist veel te veel en dat probleem heb je dus ook als je rijdt, dan geef je geen gas bij, maar dan zie je soms dat de toeren van de motor behoorlijk omhoog gaan voor een korte periode, je praat dan misschien dan over 2 a 3 seconden. En volgens mij reageert de automaat hier volgens mij ook weer op en krijg je dat stotterende gedrag. Is er iemand die misschien dit probleem herkent of die misschien weet waar ik het in moet zoeken, elektronisch, mechanisch de computer of iets anders. Hoor het graag en zie het wel Groet aan iedereen Zippo Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
René Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 benzine filter bougies en afstand tot elektrode bougiekabels verdeelkap en rotor luchtfilter Een paar tientjes allemaal, en meestal is het probleem van stoterig rijden weg. Het lijkt me sterk dat een automaat met nieuwe olie ingereden moet worden. René Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst August 15, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 15, 2006 Lees de foutcodes eens uit... Op het forum is zat te vinden hoe dat moet. Ik verdenk de TPS ( Throttle Position Sensor). Die stuurt, behalve de hoeveelheid ingespoten brandstof, ook de schakelpunten van de automaat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.