Spring naar bijdragen

bedrading door linker voordeur


Recommended Posts

Mijn ZJ 4.0 uit 1995 bevalt goed, maar een zwak punt is de bedrading voor het linker voorportier. sad.gif Waar die uit de auto naar de deur gaat, buigt alles mee bij het openen van de deur. Na zoveel keer open en dicht, beginnen alle draden stuk voor stuk te breken. Is er een complete doorvoerset voor te krijgen of moet ik zelf stukje tussen solderen ? (het zijn er nogal wat) ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ZJ 4.0 uit 1995 bevalt goed, maar een zwak punt is de bedrading voor het linker voorportier. sad.gif Waar die uit de auto naar de deur gaat, buigt alles mee bij het openen van de deur. Na zoveel keer open en dicht, beginnen alle draden stuk voor stuk te breken. Is er een complete doorvoerset voor te krijgen of moet ik zelf stukje tussen solderen ? (het zijn er nogal wat) ph34r.gif

Hallo,

Is de bedrading origineel? Normaal is de uitvoering in getwist koperen bedrading. Deze is behoorlijk buigzaam. De reden tot breken kan zijn dat het massief koper is of dat er water bij gekomen is waardoor het koper geoxideerd is.

Meestal betreft het een kabelboom die aan 2 zijden voorzien is van een kabel connector. Met het juiste gereedschap kan je deze kabelboom namaken of inderdaad nieuwe stukken tussen solderen. Die laatste optie lijkt mij de meest eenvoudige, waarbij je flexibel gevlochten koperdraad gebruikt van de juiste dikte. Verder zit er een rubber tule omheen die de beweging van de deur dient op te vangen.

Greetz,

JPK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had hetzelfde, de verlichting het LV portier werkte niet en de bediening van (via LV portier) LA raam werkte niet.

Bleek idd de bedrading isolatie uitgedroogd en dus gebroken, koper geoxideerd en door gebroken.

Ik heb toen die twee draden "snel" gerepareerd dmv (AMP) stekkertjes en een beetje tape.

Je heb niet veel ruimte en niet veel draad speling is wel ff gepiel, maar werkt wel.

Suc7

Bart (ex GC rijder)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...