dree Geplaatst August 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2006 Mijn ZJ 4.0 uit 1995 bevalt goed, maar een zwak punt is de bedrading voor het linker voorportier. Waar die uit de auto naar de deur gaat, buigt alles mee bij het openen van de deur. Na zoveel keer open en dicht, beginnen alle draden stuk voor stuk te breken. Is er een complete doorvoerset voor te krijgen of moet ik zelf stukje tussen solderen ? (het zijn er nogal wat) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 3, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 3, 2006 poe.....werkelijk waar geen idee, kep gezocht maar niks kunnen vinden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jankra Geplaatst August 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2006 Mijn ZJ 4.0 uit 1995 bevalt goed, maar een zwak punt is de bedrading voor het linker voorportier. Waar die uit de auto naar de deur gaat, buigt alles mee bij het openen van de deur. Na zoveel keer open en dicht, beginnen alle draden stuk voor stuk te breken. Is er een complete doorvoerset voor te krijgen of moet ik zelf stukje tussen solderen ? (het zijn er nogal wat) Hallo, Is de bedrading origineel? Normaal is de uitvoering in getwist koperen bedrading. Deze is behoorlijk buigzaam. De reden tot breken kan zijn dat het massief koper is of dat er water bij gekomen is waardoor het koper geoxideerd is. Meestal betreft het een kabelboom die aan 2 zijden voorzien is van een kabel connector. Met het juiste gereedschap kan je deze kabelboom namaken of inderdaad nieuwe stukken tussen solderen. Die laatste optie lijkt mij de meest eenvoudige, waarbij je flexibel gevlochten koperdraad gebruikt van de juiste dikte. Verder zit er een rubber tule omheen die de beweging van de deur dient op te vangen. Greetz, JPK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bart Grand Geplaatst August 8, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 8, 2006 Ik had hetzelfde, de verlichting het LV portier werkte niet en de bediening van (via LV portier) LA raam werkte niet. Bleek idd de bedrading isolatie uitgedroogd en dus gebroken, koper geoxideerd en door gebroken. Ik heb toen die twee draden "snel" gerepareerd dmv (AMP) stekkertjes en een beetje tape. Je heb niet veel ruimte en niet veel draad speling is wel ff gepiel, maar werkt wel. Suc7 Bart (ex GC rijder) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.