Spring naar bijdragen

radiator


bartelholandes
 Share

Recommended Posts

Collegae,

Mijn radiator is aan revisie toe het is nu de alom bekende dubbelrij. Aangezien ik een CJ-7 met een AMC 360 V8 heb bekend om zijn probleem om warmte kwijt te kunnen wil ik zo optimaal mogelijke warmte-uitwissellaar (lees radiator) creëren. Zodoende gaarne reactie c.q. aanvulling op:

  1. Men zegt dat verticaal geplaatste ribben zorgen voor een minder efficiënte warmte-uitwisseling ten opzichte van horizontaal geplaatste ribben,
  2. Materiaalkeuze: aluminium schijnt een beter warmte afgifte te geven (betaalbaar?),
  3. Meestal wordt de oude kop er afgehaald en nieuwe rijen geplaatst en een rij extra dus van 2 naar 3 rijen,
  4. Of bestaat er een goede en passende standaard radiator van een ander auto (merk, type),
  5. ...

Alvast mijn dank!

Bart

P.S.: er zit al een temperatuur gestuurde dubbele ventilator op m'n radiator te blazen.

radyy8hh3.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.radiateur.nl/ hun visie eens er op los laten? heb je meteen een kosten plaatje

klik Novak

QUOTE

Radiator, RadLock, Jeep CJ ('76-'86) with Ford & AMC V8 engines. Aluminum cross-flow, high-efficiency # CR1168 $419.00 ex verzenden

en dan nog deze

klik be cool te koop via Summit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alvast mijn dank! E.e.a. doorgenomen en wij onderscheiden dus de radiator-rijen in cross-flow (horizontaal) en down-flow (verticaal). Een cross-flow radiator van aluminium is het meest efficiënte. Van origine zijn de CJ's voorzien van een down-flow radiator van koper/brons/lood.

Zowel Radlock als Becool maken gebruik van Dual-row en de core bij RadLock bedraagt 1 inch (2,5 cm) en bij BeCool 1 1/4 inch (3,2 cm). Kosten $419 en $499 (naar ervaring is dit ongeveer de uiteindelijke all-inn prijs in euro's).

Laagste prijs garantie: dus zie je hem ergens goedkoper krijg je prijsverschil terug…

Cross-flow aluminium radiator:radlockpopupsc5.th.jpg

Down-flow koper/brons/lood radiator: 350r3olpj7.th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nais post dez tongue.gif

wat die lui in de u s of a, vaak doen is een fan van een ford taurus er in bouwen geeft ongeveer een 4500 CFM

klik info en hier een howtoo voor in een cj

Naast de radiator is de fan ook belangrijk:

Een puller fan is efficiënter dan een pusher fan en een curved blade is 10% minder efficiënt (maar wel stiller) dan een straight blade.

curved blade

2curvedzx8.jpg

straight blade

straightao2.th.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ga in eindhoven naar de erf laat er daar een 3 rijen tropenblok inzetten

met verzwaarde koelribben hebben ze op voorraad laat ze daar ook altijd maken

en verder zet in de motorkap links en rechts van het midden 2

ontluchtingen op zoals in de boten wereld zodat ie zijn lucht ook kwijt kan anders heb je er nog niets aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...