bartelholandes Geplaatst July 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2006 Collegae, Mijn radiator is aan revisie toe het is nu de alom bekende dubbelrij. Aangezien ik een CJ-7 met een AMC 360 V8 heb bekend om zijn probleem om warmte kwijt te kunnen wil ik zo optimaal mogelijke warmte-uitwissellaar (lees radiator) creëren. Zodoende gaarne reactie c.q. aanvulling op: Men zegt dat verticaal geplaatste ribben zorgen voor een minder efficiënte warmte-uitwisseling ten opzichte van horizontaal geplaatste ribben, Materiaalkeuze: aluminium schijnt een beter warmte afgifte te geven (betaalbaar?), Meestal wordt de oude kop er afgehaald en nieuwe rijen geplaatst en een rij extra dus van 2 naar 3 rijen, Of bestaat er een goede en passende standaard radiator van een ander auto (merk, type), ... Alvast mijn dank! Bart P.S.: er zit al een temperatuur gestuurde dubbele ventilator op m'n radiator te blazen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst July 27, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 27, 2006 http://www.radiateur.nl/ hun visie eens er op los laten? heb je meteen een kosten plaatje klik Novak QUOTE Radiator, RadLock, Jeep CJ ('76-'86) with Ford & AMC V8 engines. Aluminum cross-flow, high-efficiency # CR1168 $419.00 ex verzenden en dan nog deze klik be cool te koop via Summit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bartelholandes Geplaatst July 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Alvast mijn dank! E.e.a. doorgenomen en wij onderscheiden dus de radiator-rijen in cross-flow (horizontaal) en down-flow (verticaal). Een cross-flow radiator van aluminium is het meest efficiënte. Van origine zijn de CJ's voorzien van een down-flow radiator van koper/brons/lood. Zowel Radlock als Becool maken gebruik van Dual-row en de core bij RadLock bedraagt 1 inch (2,5 cm) en bij BeCool 1 1/4 inch (3,2 cm). Kosten $419 en $499 (naar ervaring is dit ongeveer de uiteindelijke all-inn prijs in euro's). Laagste prijs garantie: dus zie je hem ergens goedkoper krijg je prijsverschil terug… Cross-flow aluminium radiator: Down-flow koper/brons/lood radiator: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kameel Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 De in Nederland gebouwde radiateuren zijn van dezelfde kwaliteit en niet altijd duurder.. tis maar dat je het weet. Nog een voorbeeld: Nederlandse radiateuren fabriek NRF Automotive Tel.: +31 (0) 485 476 455 Fax.: +31 (0) 485 476 403 E-mail.: sales@nrf.nl Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bartelholandes Geplaatst July 28, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 Thanks Kameel! Zelf nog even verder gezocht en nog enkele URL's gevonden (met dank aan de mede forummers): http://www.radiator.com/ http://www.nedrad.nl/ http://www.erf.nl/ Ga ook louvers overwegen, maar ik start daarover een nieuwe topic! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst July 28, 2006 Rapporteren Share Geplaatst July 28, 2006 gespecialiseerd in amerikaanse radiateuren Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bartelholandes Geplaatst August 1, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2006 Naast de radiator is de fan ook belangrijk: Een puller fan is efficiënter dan een pusher fan en een curved blade is 10% minder efficiënt (maar wel stiller) dan een straight blade. curved blade straight blade Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dezperado Geplaatst August 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2006 deze is nu in de aanbieding Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst August 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2006 nais post dez wat die lui in de u s of a, vaak doen is een fan van een ford taurus er in bouwen geeft ongeveer een 4500 CFM klik info en hier een howtoo voor in een cj Naast de radiator is de fan ook belangrijk:Een puller fan is efficiënter dan een pusher fan en een curved blade is 10% minder efficiënt (maar wel stiller) dan een straight blade. curved blade straight blade Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst August 1, 2006 Rapporteren Share Geplaatst August 1, 2006 ga in eindhoven naar de erf laat er daar een 3 rijen tropenblok inzetten met verzwaarde koelribben hebben ze op voorraad laat ze daar ook altijd maken en verder zet in de motorkap links en rechts van het midden 2 ontluchtingen op zoals in de boten wereld zodat ie zijn lucht ook kwijt kan anders heb je er nog niets aan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.