Spring naar bijdragen

warm en koud


Recommended Posts

in mijn GC van 1995 (laredo) zit rechts naast de middenconsole, onder het dashbord, een zwarte plastic bult die behoorlijk warm wordt. rechts daarvan zit nog een bult , waarin geloof ik de aanjager zit. Die wordt niet warm.

Wat is dit/ waarom wordt dat zo warm ?

heeft dat te maken met de airco (is pas gevult en staat aan)

ik zag de topic waarin een write-up staat van het vervangen van de verdamper. Die was helemaal dichtgeslibd. Daar zit dus geen filter voor, wat het vuil eruit houd. Kun je die verdamper schoonmaken/uitblazen zonder het hele dashbord te demonteren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kachelweerstand ?

Deze wordt idd warm.

Wordt gekoeld door de aicro

Aan de achterkant zit een koelblok, die in het luchtkanaal zit.

Bij mij zat laatst het stekkertje hiervan een beetje los en is dus half weggesmolten.

Gaat veel stroom doorheen (weerstand)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn GC van 1995 (laredo) zit rechts naast de middenconsole, onder het dashbord, een zwarte plastic bult die behoorlijk warm wordt. rechts daarvan zit nog een bult , waarin geloof ik de aanjager zit. Die wordt niet warm.

Wat is dit/ waarom wordt dat zo warm ?

heeft dat te maken met de airco (is pas gevult en staat aan)

ik zag de topic waarin een write-up staat van het vervangen van de verdamper. Die was helemaal dichtgeslibd. Daar zit dus geen filter voor, wat het vuil eruit houd. Kun je die verdamper schoonmaken/uitblazen zonder het hele dashbord te demonteren ?

als het een weerstand is dan is die elektrisch en als die elektrisch is dan kan ik die uitschakelen (tijdens de zomer) . Dan heb ik een warmtebron minder en kan ik het beter koel houden. Kwestie van zekering eruit trekken, of valt dan het halve dashbord uit ?

En weet iemnd of je de verdamper kunt uitblazen zonder dashbord te demonteren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

in mijn GC van 1995 (laredo) zit rechts naast de middenconsole, onder het dashbord, een zwarte plastic bult die behoorlijk warm wordt. rechts daarvan zit nog een bult , waarin geloof ik de aanjager zit. Die wordt niet warm.

Wat is dit/ waarom wordt dat zo warm ?

heeft dat te maken met de airco (is pas gevult en staat aan)

ik zag de topic waarin een write-up staat van het vervangen van de verdamper. Die was helemaal dichtgeslibd. Daar zit dus geen filter voor, wat het vuil eruit houd. Kun je die verdamper schoonmaken/uitblazen zonder het hele dashbord te demonteren ?

In die zwarte (hoekige) bult bedoel je? Daar zit de volgens mij de verdamper van de koeling en de de radiateur van verwarming van de auto.

Mijn airco is lek en dat ligt zeer waarschijnlijk aan deze verdamper. Volgens de monteur komt dat inderdaad door het ontbreken van een interieurfilter. Stof blijft plakken in de hoeken van het apparaat (het lijkt wel een kleine radiateur); waarna het aluminium de warmte/koude in die hoeken niet kwijt kan; door voordurende krimp en uitzetten gaan de lamellen daar scheuren. De ventilator blaast het hardst in het midden en daar blijft het apparaat wel schoon.

Ik ben allergies voor stuifmeel en was stomverbaasd dat een dergelijke peperdure auto geen pollenfilter/interieurfilter heeft.

Ik zal het bedrijf vragen of je er iets aan schoonmaak kunt doen. Ik moet er nu toch heen voor de laatste controle. Vinden ze nu geen lek (kleurstof is ingebracht met de laatste vulling met koelmiddel) dan gaan ze deze verdamper apart afpersen. Ik wil namenlijk absolute zekerheid dat het aan de verdamper ligt. Het uitbouwen en inbouwen van het complete dashboard om bij de verdamper te komen is voor een aircobedrijf twee dagen sleutelen. Voor mij/jou dus 16 x uurloon. (Dat ga ik dus zelf doen = langer dan twee dagen sleutelen). Volgens de monteur is dit wel een GC kwaaltje; omdat er dus geen filter is.

Ik denk er over om zelf een soort interieurfilter te bouwen. Ouder GC (diesel) modellen hadden wel een interieurfilter?? Wie weet dat??

(waar staat de topic??)

Jypy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

geen idee of een cherokee wel een filter heeft

bdw verdamper gaat niet stuk van krip en rek,

maar door die zooi, spul blijft altijd nat....dus rot gewoon kapot

kan je zelf niet even een filter maken, of filter van een WJ pas maken

van een luchtfilter voor de motor of van een stuk afzuigkapfilter ?

In het ventilatiesysteem van nieuwbouwwoningen zit tegenwoordig ook een luchtfilter.

Je moet het dan wel makkelijk kunnen vervangen, dus daar een sleuf voor maken ? blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...