Spring naar bijdragen

harde klik linksvoor bij bochten


Douwe
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb bij bochtig werk een tik linksvoor. Ik vermoed dat het uit de lagers zou kunnen komen, maar bij het verwisselen van het kruisje afgelopen weekend de lagers gecontrolleerd en die lijken heel erg soepel te lopen. Heeft iemand een idee wat het kan zijn ? Of toch de lagers?

Groeten,

Douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geprobeerd om het verder te onderzoeken. Ook bij stilstaan en draaien aan het stuur hoor ik de klik en het lijkt uit de kop van de vering te komen (rubber is erg versleten). Is dit mogelijk bij een stilstaande auto? Het is erg lastig om uit te vinden waar het geluid vandaan komt. Het is een erg luide tik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

swaybar

endlinks

draagarmen onder en boven

checken of alles nog vast zit

rubbers checken

zelf denk ik aan swaybar bussings endlink bussings

Ik heb ze even los gehad en weer vast gedraaid. De rubbers zien er niet versleten uit, maar hoe vast moeten ze? Ze waren aanvankelijk niet helemaal vast gedraaid. Die "klunk" is nu wel een stuk minder geworden bij het iets steviger aandraaien en op zich kunnen ze nog een slag hebben, maar de andere kant zit ook niet helemaal vast dus vermoed ik half dat ze ook niet muurvast moeten. (Mijn hayesboek is onderweg totdan toch even op jullie kennis leunen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...