Spring naar bijdragen

231=>249 swap


Recommended Posts

Ik zit hardop te denken om mijn 249 te vervangen voor een 231 tussenbak.

Mijn tussenbak 231 heeft een SYE kit waardoor die korter is dan de 249 en heeft 23 splines wat volgens mij een vereiste is voor deze swap.

- Waaraan moet ik denken bij deze swap? qua installatie

- Wat zijn de voor en nadelen bij deze swap? 231 versus 249

wie kan mij hierover advies geven?

Het is meer voor woon- werkverkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijns inziens zonde om een 231 met sye onder een woon/werk verkeer Zj te zetten.

Wat die 23 splines betreft, die zijn er in 3 lengte varianten, gezien jouw 96'er met RE automaat heb je zeer waarschijnlijk de middelste variant nodig.

En als je de swap doet, moet je ook aan een langere achterste aandrijfas.

Als ik het mag zeggen, bewaar die 231 voor je wrangler cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waar zit een 242? in een cherokee? En wat kost het? Wat is wijsheid om voor een 242 te gaan of toch maar voor 249 met een ander visco. Een visco heeft maar een levensduur van 75000 miles.

Is de 242 sterker als de 249? Of moet ik dit anders zien?

Ik denk wel dat ik mijn 231 met SYE kit voor de wrangler gaat gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

242 is zwakker dan de 249 en ook zwakker dan de 231. Voordeel van de 242 is, dat je meer keuzestanden hebt. Voordeel van een 249 is, dat de 4wd effectiever is ( bij de 242 kan, in full time mode, één doorslaand wiel genoeg zijn om vast te staan. Natuurlijk kun je dan, heel even, parttime selecteren om weg te komen, maar toch.)

De 231 is gewoon wat sterker, maar je mist de fulltime 4x4 stand. Bij een Grand met een sterke V8 motor betekend dat opletten op een natte weg!

De 242 is te vinden onder veel Cherokee's (XJ) en ZJ's ( 4.0i) Let wel op die ingaande as!!! Overigens kun je de as uit je huidige tussenbak meestal omzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

242 is zwakker dan de 249 en ook zwakker dan de 231. Voordeel van de 242 is, dat je meer keuzestanden hebt. Voordeel van een 249 is, dat de 4wd effectiever is ( bij de 242 kan, in full time mode, één doorslaand wiel genoeg zijn om vast te staan. Natuurlijk kun je dan, heel even, parttime selecteren om weg te komen, maar toch.)

De 231 is gewoon wat sterker, maar je mist de fulltime 4x4 stand. Bij een Grand met een sterke V8 motor betekend dat opletten op een natte weg!

De 242 is te vinden onder veel Cherokee's (XJ) en ZJ's ( 4.0i) Let wel op die ingaande as!!! Overigens kun je de as uit je huidige tussenbak meestal omzetten.

duideljker weer, mijn keus wordt hier meer dus de 249 weer te gaan "oplappen".

Maar waarom is de 242 zwakker? Is het qua techniek, constructie, levensduur ect..??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...