Spring naar bijdragen

limited slip differentieel


Bassie
 Share

Recommended Posts

dag ben bas, en rij zelf geen Jeep,

ik rij een Dodge W200 (net iets beter dus tongue.gif )

maar ik had gehoord dat er in jeeps veel gebruik word gemaakt van de limited slip differentieel.

kan iemand mij de werking van die sper verklaren,

en zijn er mensen met enkele ervaringen???

Ik hoor het graag thumbsup.gif

groeten bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Limited slip

De limited slip werd populair in het midden van de jaren ââ?¬Ë?50. EÃ?©n van de eerst verkrijgbare limited slips was Power-Lok (wordt ook wel Powr-Loc genoemd). Tijdens normaal on-road gebruik functioneert de limited slip vergelijkbaar met een open differentieel, maar in situaties met weinig tractie kan "wat" koppel geleverd worden aan het wiel met de meeste grip.

Limited slips kunnen "los" of "strak" afgesteld staan. Deze afstelling refereert aan het toegestane verschil in snelheid tussen de wielen. Een strakke limited slip heeft grote voordelen bij zwaar off-roaden, maar heeft tegengestelde effecten op de verharde weg. De meeste soorten limited slips bestaan uit "koppelingen" of "overbrengingen" met meerdere veren die zijn ingesteld om de wielen van gelijke tractie te voorzien, totdat een bepaald verschil in koppel wordt bereikt. De koppelingen zullen dan direct koppel geven aan het ander wiel door de side gear aan te drijven. De spider gears, die aangedreven worden door tandjes, zullen de side gears willen afscheiden. Terwijl de side gears uit elkaar gaan, oefenen ze kracht uit op de koppelingsplaten. De veren in het differentieel zorgen er in mindere mate voor dat de koppeling plaats vindt. Dit geheel zorgt ervoor dat er meer koppel geleverd wordt aan het wiel met tractie.

Een limited slip is goed voor een Jeeper die een "gelegenheids-off-roader" is en toch wat meer uit zijn Jeep wil halen zonder al teveel negatieve effecten op het on-road gedrag. In het algemeen zijn dit de minst dure traction-aiding devices. Ze kunnen zowel in de v�³�³r- als achteras worden ge�¯nstalleerd, maar wees voorzichtig met een strakke limited slip in de vooras. Een TAD in de vooras kan serieuze negatieve gevolgen hebben voor het stuurgedrag. Part-time voorassen zoals van een CJ hebben hier niet zoveel last van dankzij de vrijloopnaven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zorgt er simpelweg voor dat er aandrijfing wordt gegeven naar het wiel wat niet slipt

de werking gaat dmv plaatjes niet de juiste toevoeging in je diff , dan ook geen Limited slip

limited slip is/wordt nogal eens overschat

een locker heb je meer aan

ow en als je toch reclame wil maken maak het dan klikbaar wink.gif

nais Dodge bdw cool.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Limited slip

zorgt er simpelweg voor dat er aandrijfing wordt gegeven naar het wiel wat niet slipt

de werking gaat dmv plaatjes niet de juiste toevoeging in je diff , dan ook geen Limited slip

limited slip is/wordt nogal eens overschat

een locker heb je meer aan

ow en als je toch reclame wil maken maak het dan klikbaar

nais Dodge bdw

.

tsja maar het probleem van een locker is de prijs tongue.gif

klik hier voor mijn dodge, na koprol]

en hier nadat ik de lier op de dodge gezet heb.

en hier voor na het plaatsen van de body lift

zo wat reklame gemaakt voor modderpoel en zo weten jullie beetje wie ik ben.

en nu wel aanklikbaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...