Spring naar bijdragen

Vermogen verloren na onderhoud


jan82
 Share

Recommended Posts

Hallo iedereen

Namiddag wat zitten klussen aan mijn XJ, en bij het rijden lijkt hij een stuk van z'n vermogen verloren te hebben. Dit is enkel het geval bij rijden op LPG, en het lijkt alsof het ook enkel zo is wanneer ik vanuit stilstand vertrek... Bij plankgas haalt hij nauwelijks 1500 toeren na een drietal seconden...

Dit heb ik gedaan:

- Bougies vervangen

- Luchtfilter vervangen

- Carterontluchting vervangen

- Alle niveaus even nagekeken en bijgevuld waar nodig (zal hier niet aan liggen vermoed ik)

De bougies zijn geleverd door B&S en zijn rechtstreeks uit de verpakking in mijn XJ gegaan. De buis van de carterontluchting heeft een iets andere vorm dan de vorige en drukt hierdoor lichtjes tegen de gaskabel. Dit is volgens mij niet het probleem vermits het op benzine allemaal wel werkt...

Iemand enig idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

of wel de goede bougies maar niet de goede electrode afstand. Voor gas is het te doen gebruikelijk de elektrode afstand te verkleinen. De originele bougies voor een XJ hebben 0.9 mm electrode afstand, deze moet een paar tienden kleiner worden.

Groet

Kees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het probleem gevonden... Jongens jongens... De dikke slang die aan het luchtfilterhuis zit, was losgekomen bij het wisselen van luchtfilter. Hierdoor trok de motor voortdurend te veel lucht denk ik?

Intussen wel weer een tijdje zoet geweest met wisselen bougies en luchtfilter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...