Spring naar bijdragen

Rubbers remklauw


Pedrie
 Share

Recommended Posts

Ik wil de rubbers van mijn remklauw vervangen ivm scheurtjes. (yj 1992)

Ik ben te laat geweest met reinigen na afgelopen zondag en heb vanmiddag een vastlopende rem gehad linksvoor.

Gelukkig was ik er snel bij voordat ik de snelweg op ging (veel rook en stank..) ohmy.gif

Bij het loshalen en reinigen zag ik dat linksvoor het rubber om de "calliper" (Haynes blz 9-5) gescheurd was en dat één van de kleine rubbertjes waar de bout door gaat) ook een gaatje vertoonde.

Nu is mijn vraag of ik het grote rubber om de zuiger(calliper) ook kan vervangen zonder de remleiding los te maken en de

zuiger eruit te halen.

In de jeepbijbel staat nl dat dat met perslucht moet en dat heb ik niet.(misschien kan dit ook anders?)

De zuiger zelf is nog in goede staat.

Ik heb wel eens gehoord van een renovatiesetje voor je voorremmen maar wat is in mijn geval het makkelijkste om te doen?

Ik heb de zuiger en rubber met remvloeistof gereinigd en alles werkt nu wel weer naar behoren maar ik heb nog niet het vertrouwen dat hij niet zomaar weer vastslaat.

Het is trouwens wel een goede les om na het volgende evenement de remmen zsm te reinigen...(of niet Kollee laugh.gif )

Kan ik voor deze onderdelen beter naar Utrecht of naar B&S?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uuuh laat mij er maar ff buiten....geen goed voorbeeld wink.gif

Die rubbers kun je "los" vervangen trouwens. Zit met een metalen ring er in. Ik heb dat zonder perslucht kunnen vervangen. Daar hoeft je remleiding niet voor los en de zuiger er niet voor uit.

Is wel een "piel-klusje" maar kan goed.

Ja, er zijn revisie kitjes voor de remmen, ook bij B&S. Het zit overigens waarschijnlijk in de zuiger die blijft hangen. Je zou kunnen proberen die wat te schonen (stukje fijn schuurpapier). Ook kun je op de zuiger/ het zadel wat kopervet doen (tip van de vrienden van de WW...), houdt de boel ook wat gangbaar.

Allemaal mogelijk en wellicht/misschien blijft de storing weg.

Ik weet hoe vervelend zo'n defect is (believe me!!!), en (uuhh " komma - en" , mocht dat nou wel of niet...) het is echter niet een of ander lulig dingetje, t zijn wel je remmen. Ik kreeg van een aantal echte kenners/experst het advies, "vernieuw de boel nou maar".

Dus;

- nieuwe remklauwen

- nieuwe blokken (had ik nog liggen, lijk Dez wel tongue.gif )

- nieuwe schijven (had ik nog liggen, lijk Dez wel II tongue.gif )

- nieuwe rubber ring etc.

- gelijk achter ook gedaan, moest toch en APK voor de deur, dus voor achter een revisie setje gehaald.

Ik kan niet "normaal" in een auto rijden met de onzekerheid of mn remmen t wel of niet gaan doen, zeker niet met kids aan boord, of dat ik weer 3 uur langs de kant sta te koken van woede op me zelf................

Dat ie dan weer naar links en dan weer naar rechts trekt ph34r.gif , ok, daar ben ik wel aan gewend.

Ik zou op remmen niet pietluttig doen/zijn, kan veel van afhangen.

Tis tenslotte geen lullig controlelampje ofzo.

Succes!!!

PS 1: En je weet t, als je hulp nodig hebt..........

PS 2:Temperatuur van de auto inmiddels goed?

PS 3: na elk evenement maakte ik mn remmen wel schoon trouwens...mss niet goed genoeg ph34r.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uuuh laat mij er maar ff buiten....geen goed voorbeeld wink.gif

Die rubbers kun je "los" vervangen trouwens. Zit met een metalen ring er in. Ik heb dat zonder perslucht kunnen vervangen. Daar hoeft je remleiding niet voor los en de zuiger er niet voor uit.

Is wel een "piel-klusje" maar kan goed.

Ja, er zijn revisie kitjes voor de remmen, ook bij B&S. Het zit overigens waarschijnlijk in de zuiger die blijft hangen. Je zou kunnen proberen die wat te schonen (stukje fijn schuurpapier). Ook kun je op de zuiger/ het zadel wat kopervet doen (tip van de vrienden van de WW...), houdt de boel ook wat gangbaar.

Allemaal mogelijk en wellicht/misschien blijft de storing weg.

Ik weet hoe vervelend zo'n defect is (believe me!!!), en (uuhh " komma - en" , mocht dat nou wel of niet...) het is echter niet een of ander lulig dingetje, t zijn wel je remmen. Ik kreeg van een aantal echte kenners/experst het advies, "vernieuw de boel nou maar".

Dus;

- nieuwe remklauwen

- nieuwe blokken (had ik nog liggen, lijk Dez wel tongue.gif )

- nieuwe schijven (had ik nog liggen, lijk Dez wel II tongue.gif )

- nieuwe rubber ring etc.

- gelijk achter ook gedaan, moest toch en APK voor de deur, dus voor achter een revisie setje gehaald.

Ik kan niet "normaal" in een auto rijden met de onzekerheid of mn remmen t wel of niet gaan doen, zeker niet met kids aan boord, of dat ik weer 3 uur langs de kant sta te koken van woede op me zelf................

Dat ie dan weer naar links en dan weer naar rechts trekt ph34r.gif , ok, daar ben ik wel aan gewend.

Ik zou op remmen niet pietluttig doen/zijn, kan veel van afhangen.

Tis tenslotte geen lullig controlelampje ofzo.

Succes!!!

PS 1: En je weet t, als je hulp nodig hebt..........

PS 2:Temperatuur van de auto inmiddels goed?

PS 3: na elk evenement maakte ik mn remmen wel schoon trouwens...mss niet goed genoeg ph34r.gif

Heb bij Maasbach een revisiesetje gehaald en die er gisteren opgezet.

gelukt!!!

De plunjer er recht weer in persen was even lastig maar met beleid en volharding is het allemaal gelukt.

Vanaf nu beter opletten dus... dry.gif

Grappig die prijsverschillen tussen Offroad utr.,B&s en Maasbach.

Vergelijken kan je nog aardig wat euri opleveren.

Heb inmiddels mijn blok redelijk schoon en de termostaatcontrole staat voor aanstaande woensdag op de planning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb bij Maasbach een revisiesetje gehaald en die er gisteren opgezet.

gelukt!!!

De plunjer er recht weer in persen was even lastig maar met beleid en volharding is het allemaal gelukt.

Vanaf nu beter opletten dus... dry.gif

Grappig die prijsverschillen tussen Offroad utr.,B&s en Maasbach.

Vergelijken kan je nog aardig wat euri opleveren.

Heb inmiddels mijn blok redelijk schoon en de termostaatcontrole staat voor aanstaande woensdag op de planning.

Vertel de verschillen in prijs is, eventueel doe je maar een pb-tje.

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...