Spring naar bijdragen

geluid in de aandrijflijn


fonsbd
 Share

Recommended Posts

sad.gif Hallo, ik ben onderhand door mijn mogelijkheden heen,ik heb een Cherokee 4.0 98. Raar geluid in de aandrijflijn en ook trillingen tussen 90 en 130.

Tussenbak vervangen heeft niet geholpen,achterste aandrijfas gereviseerd, niet geholpen, voorste aandrijfas weggehaald, toen was het geluid bijna weg, het geluid is een soort versleten lagers/tandwielen geluid. Als de auto koud is hoor je bijna niks wordt steeds erger vooral bij hogere snelheden, na het nemen van een korte bocht verdwijnrt het weer bijna, zowel in permanente 4 wiel aandrijving als 2wd.Vooras ook vervangen bleef precies hetzelfde, Wielen zijn origineel en nieuw met nieuwe banden uitgebalanceerd, ook de olie is de juiste met lim. slip toevoeging dat is het dus ook niet. Twijfel dus aan de tussenbak of de aandrijfas maar wel heel toevallig dat het precies niet geholpen heeft, Auto heeft pas 120000 gelopen dus dat mag het ook niet zijn. wie heeft er nog een idee? Fons blink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja zou kunnen maar waar zitten die dan?Tussenbak?zou kunnen maar is al vervangen zou dan toeval zijn dat ik precies een tussenbak plaats die exact dezelfde kwaal heeft,vooras? zelfde verhaal, aut. bak? geluid blijft ook als beide bakken in neutraal staan, geluid neemt ook toe met snelheid dus...Ik zoek eigenlijk iemand die meteen zegt heeee dat ken ik heb ik ook gehad,was..........groeten Fons wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is nog eens leuk om te lezen, niet dat jullie problemen hebben, maar dat het dezelfde problemen zijn als ik heb met mijn Cherokee 4.0 uit '97 zijn

Mijn probleem is (was) dat hij vreemde geluiden maakte bij het warm achteruitrijden, bij een koude auto hoorde je niets.

Ik heb inmiddels de olie uit het achtercardan vervangen door originele olie 75W140 van de dealer met apart limited slip toevoeging, nu zei de dealer dat Chrysler adviseert om er 2 busjes toevoeging in te doen.

De rare geluiden waren direct weg na het vervangen van de olie, het lijkt alleen of ik nog heel zachtjes een wiellager hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...