Spring naar bijdragen

Bendix 9 Recal#601


Recommended Posts

Bendix 9 Check Antilock

Ik ben de gelukkige eigenaar van een XJ 89 met ABS. Na vier jaar sleutelen door de dealer en veel geld armer lukt het ze maar niet om de remmen in orde te krijgen. Welliswaar levenslange garantie maar niet op alle remonderdelen.

Allemaal smoesjes zoals:

De sensoren moeten allemaal vervangen worden (€ 125,- per stuk)

Wij denken dat de remcomputer defect is (€1000,-) maar als deze niet defect blijkt te zijn pech gehad want op elektronica geven wij geen geld terug.

Waarschijnlijk is een van de aandrijfassen niet in orde gescheurd toonwiel (€500,-)

En zo kan ik nog wel doorgaan.

Maar het gevaarlijke wat de dealer heeft gedaan. De auto na reparatie terug gegeven met de opmerking, de remmen zijn nu echt in orde.

Je weet maar nooit misschien is het ze dan toch gelukt. Even een testrit gemaakt, ziet er goed uit, nu even vol in de ABS met 120Km/u.

En ja hoor slipperdeslip links af en bijna tegen de vangrail blokkerend linker voorwiel.

Daarna ben ik erg boos geworden en dacht, misschien moet ik deze remmentest richting de voorpui van de dealer eens uitvoeren.

Na onderzoek blijkt dat het Bendix 9 remsysteem als het problemen geeft te boek staat als NON REPARABLE vandaar ook de zogenaamde lifetime warenty.

Nu de oplossing:

Zal ik de rechtsbijstand inschakelen of je haalt de hele Bendix 9 handel eruit, alle kosten die ik in het verleden heb gemaakt die betrekking hadden op het ABS gedeelte wil ik terug hebben. En ja hoor de Bendix 9 werd kostenloos vervangen door een geheel nieuw remsysteem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja... veel dealers slaan de plank nog wel eens mis...., zouden ze niet weten dat ze hier over de tong gaan? tongue.gif Ik zou wel eens een reactie van de importeur of een betreffende dealer hier op 't forum willen lezen. We zijn tenslotte onafhankelijk!

Maar, je hebt nu dus een conventioneel remseysteem, zonder ABS, of???

En al die kosten uit het verleden, hoe is daar mee omgegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

laten we met z'n allen (ik neem aan dat er meer gevallen als deze zijn biggrin.gif in de aanval gaan , het is toch absurd dat zo'n systeem en de uitgevoerde reparaties je letterlijk in levens gevaar brengen.

ik heb helaas alle ervaring welke jij ook hebt en ik ben alvast begonnen om bij de dealer mijn geld terug te krijgen want uiteindelijk is het probleem waarvoor betaald is niet gerepareerd!!!!!!!!!!!! maar helaas zijn ze in apeldoorn niet zo bekend met service en redelijkheid.

bij mij kostte de sensoren echter 250€ ? perstuk wel te verstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mocht er nog iemand sensors nodig hebben ik heb er nog 4 liggen mogen voor een leuke attentie van eigenaar wisselen, en ik heb GEEN ABS meer en ik moet zeggen dat gaat echt een stuk beter zo, de remmen zijn nu een heel stuk betrouwbaarder.

Maar als je je abs wilt behouden is dat ieder zijn eigen keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...