Spring naar bijdragen

Wielnaaf monteren


Recommended Posts

Hallo,

ik heb het volgende probleem, Ik heb een andere achteras gemonteerd en bij het demonteren van de oude wielnaven heb ik er een krom getrokken...... maar heb inmiddels een nieuwe naaf gehaald maar krijg deze er niet goed op (moet nog 1cm verder op de as)

Heb deze geruild voor een gebruikte wielnaaf maar HELAAS mad.gif ook deze krijg ik er niet ver genoeg op.

Ik heb nu een ruimte van ongeveer 1 cm tussen de trommel en de ankerplaat dus ook dat mijn wiel 1 cm verder uit de wielkast steekt.....

Heeft iemand een idee waar het eventueel aan kan liggen...?

groeten Reijer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

ik heb het volgende probleem, Ik heb een andere achteras gemonteerd en bij het demonteren van de oude wielnaven heb ik er een krom getrokken...... maar heb inmiddels een nieuwe naaf gehaald maar krijg deze er niet goed op (moet nog 1cm verder op de as)

Heb deze geruild voor een gebruikte wielnaaf maar HELAAS mad.gif ook deze krijg ik er niet ver genoeg op.

Ik heb nu een ruimte van ongeveer 1 cm tussen de trommel en de ankerplaat dus ook dat mijn wiel 1 cm verder uit de wielkast steekt.....

Heeft iemand een idee waar het eventueel aan kan liggen...?

groeten Reijer

Vergelijk de linker eens met de rechter, en bepaal zo waar het verschil zit.

Misschien kun je het eenvoudig aanpassen

Suc6, Ab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ad,

Heb ik gedaan, en deze passen beter dan de nieuwe, is het mogelijk dat de steekassen (die zijn er ook uit geweest) iets aan moet tikken?

Daar vraag je me wat zeg....

Wat ik bedoelde is, vergelijk de rechter en de linker naaf met elkaar. Leg ze plat op de werkbank en meet het een en ander met de schuifmaat na. Maar als je ze toch los hebt liggen, kan je ook even opmeten hoeveel de steekas uit het aslichaam komt. Het verschil moet ergens vandaan komen.

Heb zelf wel eens met een voorwielnaaf verschillende lagers gemonteerd gehad. Het ene setje was dikker dan de andere, en dat ging ook niet goed.

Ab.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar vraag je me wat zeg....

Wat ik bedoelde is, vergelijk de rechter en de linker naaf met elkaar. Leg ze plat op de werkbank en meet het een en ander met de schuifmaat na. Maar als je ze toch los hebt liggen, kan je ook even opmeten hoeveel de steekas uit het aslichaam komt. Het verschil moet ergens vandaan komen.

Heb zelf wel eens met een voorwielnaaf verschillende lagers gemonteerd gehad. Het ene setje was dikker dan de andere, en dat ging ook niet goed.

Ab.

Nou, probleem gevonden.... het spiegat/gleuf van de twee naven die ik gehaald heb zitten te ondiep,,,??? nu een andere erop hen zit weer als vanouds.

Ab, bedankt voor jou info... biggrin.gif

Groeten,

Reijer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...