Spring naar bijdragen

Vastzittende bouten en zo


Recommended Posts

Vrienden,

Ik heb een klein probleempje voor sommigen maar voor mij een major zware kl*tezooi.

Ik ben bezig (nog steeds) met de restauratie, zeg renovatie van een CJ uit 81. Nu heb ik

alles kaal want ik wil mijn chassis galvaniseren. Ja nu het probleem, tijdens het verwijderen van de

assen en de body zaten er een aantal bouten en moeren zo extreem vast dat die bij het losdraaien als

luciferstokkies afbraken. Gevolg, een paar afgeboken bouten in mijn chassis. Nu kan ik die wel allemaal gaan

uitboren maar dan hou ik uitgelubberde gaten over althans gaten die in ieder geval groter zijn dan de originele

bouten die er dadelijk weer in moeten. Ik heb wel gehoord van die coiltoestanden maar zijn die sterk genoeg

om mijn bladveren te houden en mijn stuurbekrachtiginghuis ?

Ik heb gehoord dat je er van die schroefkokertjes in kunt lassen???? is dat zo en als dat zo is waar vind ik die dan ??? (bestaan er ook aantrekmoeren dan ??? zonder te moeten lassen)

Heeft er iemand overigens ervaring met dit gebeuren want hetzelfde is ook met mijn body aan de gang er bengelen nu een paar afgebroken bouten aan. Ik las ergens dat iemand via de binnenkant en paar groeten gaten had geboord en ze er zo had uitgehaald is er geen andere methode dan ???

mail anders effe naar: dikkebanden@gmail.com

ERGO, HELP !!!!! unsure.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor deze tips. Ik hoopte eigenlijk dat er een andere methode was, maar ik hield al rekening met deze kl*te methode. Maar hebben jullie nog een tip van reeds uitgelubberde gaten. In dit chassis zaten twee gaten (van stuurbekrachtigingshuis) die al uitgeboord waren en waarschijnlijk door een blinde gedaan want ik heb nu eigenlijk twee gaten (dus 4) naast elkaar. Misschien een stukkie overheen lassen dacht ik zelf.

Groeten SlaQue.

Binnenkort weer foto's van de renovatie. Overigens mooi project Tosca. Die van mij ligt ook over 35000 stukken verspreid in de schuur/garage. Maar uiteindelijk........ laugh.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog een tip bij het boren:

boren is "verspanend" oftewel als er geen spaanders af komen heel snel stoppen en het boortje slijpen (of als je niet kan slijpen weggooien) als ie niet verspaand koelt ie ook niet en wordt het te boren materiaal harder, ergo moeilijker te boren.

ik gebruik vaak speciale RVS boren, als ze nieuw zijn werken ze perfect en gaan als een warm mes door de boter, maar ze zijn sneller aan het eind van hun latijn dan gewone boren en duurder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor deze tips. Ik hoopte eigenlijk dat er een andere methode was, maar ik hield al rekening met deze kl*te methode. Maar hebben jullie nog een tip van reeds uitgelubberde gaten. In dit chassis zaten twee gaten (van stuurbekrachtigingshuis) die al uitgeboord waren en waarschijnlijk door een blinde gedaan want ik heb nu eigenlijk twee gaten (dus 4) naast elkaar. Misschien een stukkie overheen lassen dacht ik zelf.

Groeten SlaQue.

Binnenkort weer foto's van de renovatie. Overigens mooi project Tosca. Die van mij ligt ook over 35000 stukken verspreid in de schuur/garage. Maar uiteindelijk........ laugh.gif

nooit een plaat overheen lassen,beter rechthoekigstuk uitslijpen en een nieuw stukje plaat (met 2 moeren aan de achterkant gelast)erin lassen,anders heb je 2 platen over elkaar waar weer vocht tussen blijft zitten,zo denk ik er tenminste over(heb je al fotos)

gr Wouter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...