Spring naar bijdragen

Jeep op gas


Kooyman
 Share

Recommended Posts

Vandaag 14-4-2006 maakt mijn KJ gebruik van LPG

Merk Prins G3 (VSI)

70 liter gas en 35 liter benzine onderbouw.

LPG systeem 2415,95

R.D.W afmelden 34.05

L.P.G benzine 75,24

Huurauto 40.00

BTW 487,40

Totaal 3052,64

Hij rijd als een zonnetje , je ziet de tank zitten maar niet hinderlijk .

Trekhaak is niet meer mogelijk i.v.m onderbouw.

Ik hou jullie op de hoogte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merk Prins G3 (VSI)

70 liter gas en 35 liter benzine onderbouw.

LPG systeem 2415,95

R.D.W afmelden 34.05

L.P.G benzine 75,24

Huurauto 40.00

BTW 487,40

Totaal 3052,64

Hij rijd als een zonnetje , je ziet de tank zitten maar niet hinderlijk .

Trekhaak is niet meer mogelijk i.v.m onderbouw.

Ik hou jullie op de hoogte

Da's dan wel mooi van een XJ want dan kun je wel een trekhaak hebben ook al heb je een onderbouwtank, helaas in de XJ geen G3 maar een geluk hij staat op grijskenteken en dus is de houderschapsbelasting heeeeel erg goed te betalen.

Succes met je LPG installatie en dat je er maar veel veilige en vooral goedkope kilometers mee mag maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 14-4-2006 maakt mijn KJ gebruik van LPG

Merk Prins G3 (VSI)

70 liter gas en 35 liter benzine onderbouw.

LPG systeem 2415,95

R.D.W afmelden 34.05

L.P.G benzine 75,24

Huurauto 40.00

BTW 487,40

Totaal 3052,64

Hij rijd als een zonnetje , je ziet de tank zitten maar niet hinderlijk .

Trekhaak is niet meer mogelijk i.v.m onderbouw.

Ik hou jullie op de hoogte

Goed man! Ben dr zelf ook over aan het nadenken, scheelt wel een hoop bij de pomp...

Had je KJ al km op de teller staan voor de inbouw? Welke motor heb je dr in?

Je zegt dat je de tank ziet zitten.. Ik neem aan dus de benzine onderbouw... Is de tank dan het laagste punt vd auto geworden?

Ik heb zelf bijna 80dkm op de teller staan..

succes!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed man! Ben dr zelf ook over aan het nadenken, scheelt wel een hoop bij de pomp...

Had je KJ al km op de teller staan voor de inbouw? Welke motor heb je dr in?

Je zegt dat je de tank ziet zitten.. Ik neem aan dus de benzine onderbouw... Is de tank dan het laagste punt vd auto geworden?

Ik heb zelf bijna 80dkm op de teller staan..

succes!!

[/quote

<div class='quotetop'>QUOTE(rintintin @ Apr 18 2006, 20:04 )

3,7 sport plus

Ik heb hem nu op 47700km staan, en de eerste 280km op gas gereden hij opmerkelijk stiller.

In het stadsverkeer rijd hij soepeler dan op benzine en op de snelweg is er een paar decibels

minder in geluid.

MAAR! rond de 100 km per uur stottert hij eventjes, de overdrive blijft te lang plakken,als je gas geeft.

Nu voelde ik dat op benzine ook maar nu wat heftiger.

Het stationair draaien bij 600 RPM vind ik persoonlijk laag als de airco aanspringt lijkt het of hij stil valt.

De brandstof ledjes reageren niet na 280 km moet hij minstens op de helft zijn.

Het laagste punt is het cardan (gelukkig) de gastank is ongeveer 5 cm lager dan je benzine tank.

Ik heb vanmorgen getankt i.v.m falende tank indicatie er ging 45.4 liter in, is gelijk aan 23,13 euro gas.

Ik heb het maar cash betaald anders moet je nog pin kosten betalen

Als je wil mail ik wel een foto van de achterkant dan kan je de tank beoordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

smile.gif

Als je n foto zou willen sturen van d onderkant graag .. Ben wel heel benieuwd..

Ja we zijn nu een maand verder op gas en er is van de 35 liter benzinetank de helft verbruikt.

Die 35 liter is voor het starten en opwarmen van de motor wat na ongeveer 3 km bereikt is

en dan schakelt hij onmerkbaar over op gas.

Op gas rijd hij zijde zacht en veeel stiller dan op benzine het pk verlies is niet echt merkbaar.

Natuurlijk treed er een probleem op, en dat is dat ik de bougies moet vervangen dat is volgens

het onderhoudsboekje ook aan de orde bij +/- 50000 km.

Het probleem is bij honderd km per uur gas geven een stotterende moter opleverd, en dat is vervelend

telkens die kickdown in te trappen.

Dan zou je zeggen geef hem een beurt, tja de dealer heeft gebrek aan personeel dus ik kan pas over 2 maanden

langs komen.

Dus zoek ik een garage waar ze met US cars overweg kunnen, en die zit in Heenvliet als ik tijd heb ga ik

daar is een bakkie automaten koffie drinken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Hallo Ajs,

Onze cherokee 3.7l rijd ook op gas :) Hij rijd erop als een zonnetje. Het is alleen geen onderbouw want de trekhaak moest blijven :lol: Dus hij zit gewoon in de kofferruimte en het is ook een 90l tank. Verder schakelt hij bij ons veel vroeger over op gas al na een meter of 200. Dit is ook hoorbaar door een klik dat de gastank over gaat. Verder merk ik ook geen pk verlies. Er is wel 1 keer iets kapot gegaan en dat was de schakel relais van gas naar benzine, maar dit viel onder garantie (2 jaar).

Mvg Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

halllo,

De cherokee heeft zijn eerste 50,000km gereden op benzine. Verder is het ingebouwt in koewacht (Zeeuws Vlaanderen ):whistle: Hij is erg precies en legt het heel netjes aan, verder heeft hij ook erg veel ervaring omdat de meeste amerikanen uit de buurt daar hun gastank laten inbouwen

Gr Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...