Paul Bakker Geplaatst March 10, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2004 Ik overweeg voor mijn 5.9 ('98 94000km) een Prins G3 installatie. Uitleg over omslagpunt is niet nodig, voor mij is het economisch interessant. Heeft iemand ervaring met een dergelijke installatie (ook 5.2 ervaringen zijn welkom!) ? Groeten, Paul Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchPowerCow Geplaatst March 10, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2004 Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met LPG. Er is door de jaren heen veel verbeterd aan de systemen. Geen ervaring met G3 in een ZJ, maar ik zou niet weten welke problemen je tegen zou moeten komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Paul Bakker Geplaatst March 10, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2004 Eigenlijk ben ik dezelfde mening toegedaan. Toch is het fijn om het ook bevestigd te krijgen van iemand anders...... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tribalman Geplaatst March 10, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 10, 2004 Is zeker interresant als je veel kilometers maakt als je nu echt een goed advies wil van iemand die alleen maar amerikanen en gas doet vraag dan eens bij POULS Autotechniek te Baarlo, die hebben zelfs een extra vermogens kitje voor gas op de WJ. T Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rokla Geplaatst March 19, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 19, 2004 Rijdt zelf een cherokee op LPG-G3, maar toen ik op zoek was naar een (Grand) Cherokee op LPG werd ik gewaarschuwd voor een 5.2 op LPG i.v.m. de vele backfires, er werd dan ook geen garantie verleend na het inbouwen. Mijn zwager is bedrijfsleider bij een van de grotere inbouwstations en heeft dit toen helemaal voor me uitgezocht, ik heb inmiddels een Cherokee 4.0 Op LPG-G3 welke goed funktineert. Inmiddels zijn er VSI installaties (wel iets duurder) deze schijnen perfekt te functioneren in de 5.2 en 5.9. Veel succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
henkv Geplaatst March 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 22, 2004 De huidige lpg systemen hebben een terugslagklep om backfire op te vangen Ook de dodge v8 kan probleemloos op lpg lopen dus waarom jeep niet Het enige probleem wat onstaat met nieuwere motoren is dat als het spruitstuk van kunsstof gemaakt is zoals bij bv ford dit smelt bij een backfire Bij jeep is dit zover ik weet niet van toepassing Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Renegade Geplaatst March 27, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 27, 2004 ik rijd zelf een Grand 5,9 LX op gas, met een Prins VSI systeem erin. Dit is op dit moment het beste systeem voor een dergelijke auto. het gas wordt sequentieel ingespoten door 8 extra injectoren, en je hebt geen foutcodes in je benzine-computer. ook vermogensverlies is minimaal men kan na de inbouw de LPG-computer gemakkelijk `chiptunen` de meerprijs van ongeveer 500 euro ten opzichte van een standaard gasinst. is het meer dan waard SUCCES Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bokkieandijk Geplaatst April 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst April 3, 2004 Toevallig ben ik ook op zoek naar een andere installatie want met wat er nu in zit kom ik niet door de keuring voor gas bij de rdw. Er moet een E 67 01 keurmerk op zitten. Een tweede hands is dus niet te vinden en een nieuwe is behoorlijk duur. Nu kom ik vaak in Polen en daar is het aanzienlijk goedkoper. Ik ben nu ff aan het uitzoeken of dat keurmerk er daar op zit. Als ik het goed begrijp koop je daar voor een paar honderd EUR. een compleet systeem. Dit even ter info. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.