Spring naar bijdragen

cj 7 V8


cudan
 Share

Recommended Posts

Hallo,

De cj 7 zou volgens de jeep tech nooit met een 360 geleverd zijn af fabriek. Het valt mij op, krijg je ervan als je een cj 7 met v8 zoekt, dat de laatste tijd er veel aangeboden worden met een amc 360 blok.

Weet iemand de voor en tegens van deze beide blokken, ik heb eens begrepen dat van de 360 de oliepomp een zwak punt zou zijn.

Gaarne jullie reactie en voral ervaringen met de v 8ten.

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

ik kwam op het zelfde uit vandaar de vraag.

direct boldin , ik kan er zelf iets bij verzinnen maar wat houdt het precies in? geen aanpassingen nodig van 304 naar 360?

iemand anders ervaringen met de 304 en of 360 , zowel postief als negatief.

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

ik kwam op het zelfde uit vandaar de vraag.

direct boldin , ik kan er zelf iets bij verzinnen maar wat houdt het precies in? geen aanpassingen nodig van 304 naar 360?

iemand anders ervaringen met de 304 en of 360 , zowel postief als negatief.

gr dan

de 304-360en401 zijn dezelfde blok maar telkens met een andere boring.

Als je kan kiezen tussen een 304 en een 360 ga dan voor een 360.

De cj is alleen met de 304 gebouwd (laatste jaar was 81)

Onderaan het blok in de buurt van de motorsteun staat het nummer gegoten.

Kijk goed na of het idd een 360 is. HEb al ondervonden dat er veel cj's met zogezegde 360's te koop staan met in werkelijkheid een 304 of een 350 chevy.

Veel van die cj's met een 360 hadden origineel een 6 cyl onder de kap. De swap is vrij simpel. Ga wel na welke bak erin zit.

De T150, t176 en t18 kunnen een v8 aan, de t4-t5 en sr4 niet echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 304-360en401 zijn dezelfde blok maar telkens met een andere boring.

Als je kan kiezen tussen een 304 en een 360 ga dan voor een 360.

De cj is alleen met de 304 gebouwd (laatste jaar was 81)

Onderaan het blok in de buurt van de motorsteun staat het nummer gegoten.

Kijk goed na of het idd een 360 is. HEb al ondervonden dat er veel cj's met zogezegde 360's te koop staan met in werkelijkheid een 304 of een 350 chevy.

Veel van die cj's met een 360 hadden origineel een 6 cyl onder de kap. De swap is vrij simpel. Ga wel na welke bak erin zit.

De T150, t176 en t18 kunnen een v8 aan, de t4-t5 en sr4 niet echt.

hoi steven,

ok bedankt, zij de bakken eenvoudig te herkennen? waar moet je dan opletten/naar kijken?

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi steven,

ok bedankt, zij de bakken eenvoudig te herkennen? waar moet je dan opletten/naar kijken?

gr dan

De t-150 is de enigste 3-bak van de reeks en ook de meest voorkomende achter een originele V8

de t-176 heeft een rechte pook

De andere zijn nogal moeilijk uit te leggen. Je kan het het makkelijkst aan de pook zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De t-150 is de enigste 3-bak van de reeks en ook de meest voorkomende achter een originele V8

de t-176 heeft een rechte pook

De andere zijn nogal moeilijk uit te leggen. Je kan het het makkelijkst aan de pook zien.

hoi Steven,

ok als iets waar ik het aan kan zien, die te koop staan zijn beiden 4 bakken, dus de t150 valt af.

kan het misschien ook aan het schakelpatroon zien, bv waar de achteruit zit?

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Steven ik heb je de foto even je pb gemaild lukte niet op het forum.

De staat van binnen vil mij een beetje tegen en verder staat hij op het kenteken als 1982, datum 1e toelating, maar volgende vincode is hij uit 1977 en origineel met 4 bak en 4.2 geleverd. Jammer want het 82 model zou brede assen hebben.

gr dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi,

Steven ik heb je de foto even je pb gemaild lukte niet op het forum.

De staat van binnen vil mij een beetje tegen en verder staat hij op het kenteken als 1982, datum 1e toelating, maar volgende vincode is hij uit 1977 en origineel met 4 bak en 4.2 geleverd. Jammer want het 82 model zou brede assen hebben.

gr dan

De cj uit 1977 kwam origineel met een t150 3 bak en als optie met een T18A 4 bak (=deze wil je hebben!!!!)

Allebei met dana 20 tussenbak.

Hopelijk is de bak hetzelfde gebleven en alleen de motor veranderd.

Jammer dat de papieren van 82 zijn. In dat jaar zijn nl geen cj7 met v8 meer gebouwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...