Spring naar bijdragen

Demper verwijderen, verlies pk's?


Recommended Posts

Hallo beste jeepers,

Gezien mijn demper slecht begint te worden ben ik van plan deze te verwijderen, en er een gewoon stuk pijp tussen te plaatsen.

Nu had ik ergens gelezen dat alles wat na de katalysator komt, gewoon zou mogen worden verwijderen zonder gevolgen van wetgevingen etc..

Nu mijn vraag: Verlies ik door het verwijderen van de demper en deze te vervangen door een stuk pijp pk’s??

En gaat mijn brandstofverbruik hierdoor omhoog?

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doe er dus verstandig aan toch een demperje te kopen.

Ligt aan je buren..... tongue.gif

Je krijgt denk ik wel een mooi geluid zonder demper.

Als mijn demper verrot is wil of een pijp ertussen plaatsen of een cherrybomb.

Met een cherrybomb rijden er (d8 ik) er een aantal hier meer rond. Dan wordt je geluid ietsje genuanceerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had eigenlijk nog een vraagje.

Zit er verschil in diameters van dempers qa type cherokee?

Ik heb namelijk een demper op marktplaats gevonden (ziet er vrij goed uit), maar komt van een gewone cherokee.

Ikzelf heb een grand Cherokee 5.2 V8.

Ben dus bang dat dit niet gaat werken..

Mensen met ervaring of weet van de verschillen in diameters qa dempers grand/cherokees.

Alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had reeds een demper met enkele ingang en dubbele uitgang (dus dubbele uitlaat

achter de auto). Het geluid was behoorlijk rustig, maar buiten de auto hoorde je wel

duidelijk dat het een V8 was. Gisteren heb ik de demper eronderuit laten halen en

laten vervangen door een Flowmaster Super 40 door Co Oskam in Cothen. Ik was in

totaal 250EUR kwijt (demper + montage).

Ik kan je één ding vertellen : ik wou dat ik dit bij de aanschaf al had gedaan ;-)

Kanonne; wat komt er nu een mooi geluid uit. Beschaafd, diep donkerbruin en als je

flink op het gas gaat denk je terug aan de vroegere Amerikaanse slagschepen ;-)

Groetjes,

Mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had reeds een demper met enkele ingang en dubbele uitgang (dus dubbele uitlaat

achter de auto). Het geluid was behoorlijk rustig, maar buiten de auto hoorde je wel

duidelijk dat het een V8 was. Gisteren heb ik de demper eronderuit laten halen en

laten vervangen door een Flowmaster Super 40 door Co Oskam in Cothen. Ik was in

totaal 250EUR kwijt (demper + montage).

Ik kan je één ding vertellen : ik wou dat ik dit bij de aanschaf al had gedaan ;-)

Kanonne; wat komt er nu een mooi geluid uit. Beschaafd, diep donkerbruin en als je

flink op het gas gaat denk je terug aan de vroegere Amerikaanse slagschepen ;-)

Groetjes,

Mike

Dus je hebt nu een katalysator en dan die flowmaster?

*EDIT*

Is het geluid bijv in de bebouwde kom en op de snelweg bij resp. 50 en ca. 120-130km/u in de auto met ramen dicht normaal om mee te rijden. Niet dat het te sterk overheerst?

Als je een paar honderd km moet naar Italie oid moet het wel te doen zijn toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt; ik heb nu de originele katalysator gevolgd door een Flowmaster Super 40 met 2 uitgangen. Van

daaruit gaan ze naar links en rechts van de auto om uit te monden in 2 grote ronden uitlaatsstukken.

In feite zat alles er al onder en heb ik alleen de demper laten vervangen met een stukje pijp.

Het geluid is heel zwaar, voornamelijk in de lage toerengebieden. Zodra je je gas 'loslaat' om op een

cruise-snelheid te rijden (100-130) hoor je hem nauwelijks. Uiteraard altijd meer dan een standaard-

demper, maar dat is de bedoeling. Ik ben er erg tevreden over. Op de terugweg zo'n 80km over de

snelweg gereden en absoluut geen overheersing.

Ik weet niet waar je woont; zelf woon ik in Pijnacker. Als je in de buurt woont, kun je altijd eventjes

komen luisteren. Vandaag ben ik zowiezo in de loods (Oude Leede, nabij Delft) en kun je het zelfs van

onderen op de brug zien. Evt. bel je me even (06-41016420).

Voor het geld een hele waardevolle verbetering ;-)

Mike

Dus je hebt nu een katalysator en dan die flowmaster?

*EDIT*

Is het geluid bijv in de bebouwde kom en op de snelweg bij resp. 50 en ca. 120-130km/u in de auto met ramen dicht normaal om mee te rijden. Niet dat het te sterk overheerst?

Als je een paar honderd km moet naar Italie oid moet het wel te doen zijn toch....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had reeds een demper met enkele ingang en dubbele uitgang (dus dubbele uitlaat

achter de auto). Het geluid was behoorlijk rustig, maar buiten de auto hoorde je wel

duidelijk dat het een V8 was. Gisteren heb ik de demper eronderuit laten halen en

laten vervangen door een Flowmaster Super 40 door Co Oskam in Cothen. Ik was in

totaal 250EUR kwijt (demper + montage).

Ik kan je één ding vertellen : ik wou dat ik dit bij de aanschaf al had gedaan ;-)

Kanonne; wat komt er nu een mooi geluid uit. Beschaafd, diep donkerbruin en als je

flink op het gas gaat denk je terug aan de vroegere Amerikaanse slagschepen ;-)

Groetjes,

Mike

ik heb zelf ook een Flowmaster op mijn 4.0, flowmasters zijn prachtige dempers en geven mooi geluid, de meeste hebben een mooie karakteristieke brom, de mijne heeft dat tussen de 1500-2000 toeren, daarvoor en daarna klinkt hij wel harder maar dat krijg je sowiezo...

HIER staan wel wat geluiden met verschillende dempers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...