Beastie Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 hallo, Mijn cherokee geeft het volgende: 11 - no crank signal of zoiets Wat betekent dit? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Fault in wiring between crankshaft position sensor (CPS) and ECM ( PCM or computer ) or faulty CPS. Waarschijnlijk heb je dus een nieuwe CPS (crankshaft position sensor) nodig. Als je hem in je auto zoekt: Hij zit net na de overgang motor/versnellingsbak, in de versnellingsbak. Zoek 'm aan de kant van de in- en uit- laatspruitstukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
JOHN GRAND Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 hallo,Mijn cherokee geeft het volgende: 11 - no crank signal of zoiets Wat betekent dit? Volgens mij met m`n perfecte Engels heeft het met je krukas te maken ,krijgt geen signaal ervan . Start en loopt motor wel bdw.???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 ja de motor loopt wel en bemerk eigenlijk ook geen probleem, volgens mij. alleen de motor wil wel eens afslaan of terugvallen naar 0 toeren en dan bij een beetje gas weer aanslaan. is het zelf te vervangen en kun je die dingen gewoon bij de brezan ofzoiets halen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Nou... niet bij de Brezan... Maar Jeep dealers, B&S, Offroad Center, enz, enz, zullen ze hebben liggen hoor! Geef wel even het bouwjaar en automaat/handbak aan! Voordat je gaat shoppen: kijk even naar de stekker van de CPS... Deze ligt achteraan op het inlaatspruitstuk, je herkent hem aan de kabel met "ribbeltjes". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Kan het afslaan van de motor ermee te maken hebben Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Absoluut! Zonder het signaal van de sensor kan de PCM het ontstekingsmoment en inspuitmoment niet vaststellen. Op dat moment wordt het "automatic shutdown relais" afgeschakeld en valt de motor onmiddelijk stil! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 12, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 oke thanx gaat er morgen gelijk naar kijken. wel leuk trouwens dit Je leert er een hoop van en krijg nu zelfs het lef om zelf te gaan "sleutelen". Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2006 Goed bezig dus! Spaart je een hoop poen ( mits je het goed doet natuurlijk.... ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 beetje domme vraag misschien, maar ik ben ook maar een leek, maar moet je dit onder de kap zoeken of onder de auto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 1993 Factory Service Manual hier staat alles in.... wel adobe acrobat reader nodig, is wel makelijk kan je zoeken op keyword's pagina's die je nodig heb uitprinten en sleutelen maar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 he bedankt heb het geheel "even" uitgeprint. Ik heb de sensor er inmiddels afgehaald. Nu het volgende: Past een sensor van een low output motor ook op een high output motor? Kunnen ze me bij de dealer namelijk niet vertellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 als je het direct wil weten, zou je even B&S kunnen bellen ik heb geen idee of er verschil in zit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 B&S gebeld maar die weten het ook nie misschien hiero iemand die het weet? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 Dit is het type dat jij hebt: En deze is van een "Low port" motor: Verder commentaar overbodig... lijkt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2006 idd verder commentaar overbodig thanx, ga nu maar 1 bestellen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 17, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2006 Ik heb er een besteld bij JeeBee, maar toen kreeg ik deze http://img123.imageshack.us/img123/6987/dscn00159sr.jpg Volgens hun is dit de enige voor een High Output. Kun je de stekkers misschien overzetten zo beter? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst February 17, 2006 Rapporteren Share Geplaatst February 17, 2006 De stekkers zijn best om te zetten.... maar of dat verstandig is??? Zeker als hij uit een nieuwer bouwjaar komt, kan de sensorspanning anders zijn.... Mijn '92 HO blok heeft echter ook de ronde stekker en pas vanaf '96 zijn de sensorspanningen anders. Kijk wel even goed of de sensor verder 100% gelijk is en let daarbij ook op de draadkleuren! Zoniet: niet aan beginnen! Indien je gaat omzetten: Knip de stekker met 10 cm draad van de oude sensor en doe datzelfde bij de nieuwe. Schuif vervolgens een stukje krimpkous van ca 5 cm lang over elke draad van de te gebruiken stekker, strip de draden van de sensor en de stekker ongeveer 1cm aan en soldeer kleur aan kleur. Daarna krimpkousje erover schuiven en laten krimpen. Als het goed is, kun je de las dan in de beschermslang laten verdwijnen! ( Netjes én beschermd) Succes! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beastie Geplaatst February 27, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 27, 2006 Ik heb vandaag eindelijk de goeie sensor gekregen. Wat een werk om hem erop te zetten, maar goed hij zit erop. Motor draait als een zonnetje en geeft geen problemen meer. Bedankt iedereen voor de info en hulp Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst March 4, 2006 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2006 Gefeliciteerd!!!! En inderdaad: Klusje is waardeloos om uit te voeren!! Maar... 't is je gelukt!! -slotje- Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts