Spring naar bijdragen

Ophogen


arno
 Share

Recommended Posts

Hoi iedereen ik ben van plan mijn TJ op te hogen naar 4 " ik zou graag wat info willen hebben met mensen die ervaring mee hebben. Wat zijn de betere veren die ik moet nemen want de 1 heeft het over skyjacker, rancho of pro comp. Als je hem ophoogt wat moet je nog meer veranderen want hoorde dat het niet alleen het veren pakket is die je eronder moet zetten maar ook nog andere dingen of niet?? is het moeilijk om het zelf te doen of is het niet zo ingewikkeld allemaal want heb qua ophogen geen ervaring nog.

welke banden zijn het beste om eronder te zetten 33' of 31'??

in ieder geval bedankt voor de reacties die hopelijk komen.

groet arno

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wil meteen naar 4"?

Da's niet mis, maar als ik terug kon in de tijd zou ik het ook meteen gedaan hebben. smile.gif

Wat ga je doen, of doe je al?

Veel terreinrijden, of af en toe?

Veel snelweg?

Voor het terrein:

Eigenlijk geven de banden je het echte verschil in hoogte en met 33'ers is 4" idd een goeie keuze.

Wat en hoe?

Duurste oplossing is een volledig pakket van bv. Rubicon Express (aan te bevelen). Neem dan wel de 3,5" want RE meet als het is 'ingezakt'.

Het beste is dan het 4,5-pakket met de 3,5 veren. Je kan dan nog kiezen tussen korte en lange draagarmen, waarbij de lange het meeste flex geven in het terrein maar dan wordt het prijskaartje vrij hoog...

Andere merken hebben ook goed spul natuurlijk, kijk dan naar 4" en hoger voor mooie flex van 33"banden. (OME, Rancho ga maar door..allemaal prima merken)

Het goedkoopst is een BB met een BL.

Blokken van ongeveer 2"op je veren en een bodylift van 1 1/2 to 2". Die combinatie geeft ook de ruimte voor 33' ers en kost maar een fractie van een compleet pakket.

De rest zit er tussenin.. combinatie van Bodylift met een kleiner verenpakket of lagere (goedkopere) veren.

Er zijn erg veel mogenlijkheden te bedenken van combinaties.

Er zijn nog wel wat dingen die je niet moet vergeten, zoals je aandrijfas. Die kan vaak de hoogte niet meer aan en zul je waarschijnlijk aan moeten passen. Dit kan ook weer op verschillende manieren.

Ik zou zeggen, ga op internet, lees je suf over al die mogelijkheden en zoek intussen op wat alles kost.

Leg alles naast elkaar en kom af en toe terug voor tussentijdse raad.

Op dit moment is het erg moeilijk kant&klaar alles aan te geven omdat er zoveel mogelijk is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ok dankje wel voor je tip en zal nog verder gaan zoeken. heb al aardig wat gezocht en gevonden maar wis niet dat er zoveel verschillende mogelijkheden zijn.

ben idd nog veel op de weg moet ik zeggen ongeveer 15000 per jaar ben maar een aantal weken per jaar ook maar thuis dus dan is het wel veel.

maar 4" vind ik echt super mooi om te zien en je komt ook goed ver in terrein dan, want ook dat doe ik nu regelmatig maar nog niet heel ruig dat zal pas komen als ik hem verhoogd heb.

bedankt in ieder geval ga weer lekker verder speuren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

hoi ik las je stukje over ophogen en 33"banden e.d. nou ben ik van plan mijn eerste wrangler 1988 binnen nu en een week te kopen, maar ik zou graag willen weten wat het ophogen ongeveer kost , natuurlijk the sky is the limit, maar ben jij al achter de gemiddelde kosten van ophogen?

dank je miky mike

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi ik las je stukje over ophogen en 33"banden e.d. nou ben ik van plan mijn eerste wrangler 1988 binnen nu en een week te kopen, maar ik zou graag willen weten wat het ophogen ongeveer kost , natuurlijk the sky is the limit, maar ben jij al achter de gemiddelde kosten van ophogen?

dank je miky mike

dit gaat over het verhogen van een TJ (nieuwe type wrangler) deze heeft schroefveren

jij hebt een YJ met bladveren, of je moet erg veel investeren en een long arm suspention met schroefveren maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...