Spring naar bijdragen

Raar aanlopend geluid...????


===JJ===
 Share

Recommended Posts

Ik heb ff een vraagje, nou ja eigenlijk twee.

Ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een Cherokee Lt. uit '97 op G3, maar heb nu toch even wat advies nodig van de heren technici, aangezien ikzelf nog niet zo gevorderd ben.

Ben al een keer voor een probleempje naar de dealer geweest, en dat was tevens de laatste keer! Wat een afzetters, dus heb nu een goeie monteur gevonden maar vind het wel fijn als ik van te voren kan aangeven wat het probleem zou kunnen zijn.

Vraag 1: Als ik een scherpe bocht naar rechts neem (vooral als de auto nog koud is) klinkt er een raar aanlopend geluid vanuit mijn linker voorwiel of mijn stuur of iets uit die richting, en het lijkt of dit geluid dan ook nog langer duurt, aanhoud dus.... en het duurt dan een tijdje voor ik het gevoel heb dat alles weer normaal is, het lijkt wel of er iets aanloopt...

Wat kan dit zijn???

En vraag 2: Als mijn auto stationair loopt (alleen als hij al warm is) hoor ik een soort gorgelend geluid. Is dit mijn uitlaat (zo klinkt het nl wel) of kan het ook iets anders zijn? De uitlaat ziet er nl nog prima uit en zit volgens mij ook gewoon hartstikke vast..(voor zover die vast moet zitten smile.gif )

Bvd Groet Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk een wiellager met een beetje speling... daardoor kun je de remschijf horen aanlopen.Controleer ze dus even!

Wat betreft het gorgelen.... kan aan de uilaat liggen, maar ook aan een stecht werkende verbranding ie een cylinder. Mogelijk dat het na een onderhoudsbeurt over is...

( 'k heb je topic tevens even naar "techniek algemeen" verplaatst.... wink.gif )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogelijk een wiellager met een beetje speling... daardoor kun je de remschijf horen aanlopen.Controleer ze dus even!

Wat betreft het gorgelen.... kan aan de uilaat liggen, maar ook aan een stecht werkende verbranding ie een cylinder. Mogelijk dat het na een onderhoudsbeurt over is...

( 'k heb je topic tevens even naar "techniek algemeen" verplaatst.... wink.gif )

Bedankt voor de reaties ga t checken!

Grtz JJ

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...