Spring naar bijdragen

Oliedruk(meter) en rubber vervangen


Recommended Posts

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van bovengenoemde auto. Tot op heden bevalt hij prima.

Graag wil ik 2 vragen aan jullie voorleggen:

1) op het dashbord zit een oliedrukmeter. De meter heeft een schaal van 0 tot 5,4

a) Wat is een gemiddeld goede oliedruk voor deze auto?

B) Wat zegt het als de oliedruk te dicht bij de 0 of bij de 5,4 in de buurt komt?

2) Onze GC is voorzien van zgn "stabilisatorstangen". Bij de koop is mij verteld dat het wenselijk is de rubbers van deze stalisatorstangen te vervangen (maakt iets herrie op ongelijke terrein).

a) Waar kan ik rubbers voor deze stabilisatorstangen kopen?

B) Is het vervangen van deze rubbers een ingewikkelde klus die ik aan de expert moet overlaten of is dat iets wat relatief eenvoudig zelf gedaan kan worden?

c) Heeft iemand een indicatie van de kosten?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Louis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds een week ben ik de trotse bezitter van bovengenoemde auto. Tot op heden bevalt hij prima.

Graag wil ik 2 vragen aan jullie voorleggen:

1) op het dashbord zit een oliedrukmeter. De meter heeft een schaal van 0 tot 5,4

a) Wat is een gemiddeld goede oliedruk voor deze auto? cool.gif Wat zegt het als de oliedruk te dicht bij de 0 of bij de 5,4 in de buurt komt?

2) Onze GC is voorzien van zgn "stabilisatorstangen". Bij de koop is mij verteld dat het wenselijk is de rubbers van deze stalisatorstangen te vervangen (maakt iets herrie op ongelijke terrein).

a) Waar kan ik rubbers voor deze stabilisatorstangen kopen? cool.gif Is het vervangen van deze rubbers een ingewikkelde klus die ik aan de expert moet overlaten of is dat iets wat relatief eenvoudig zelf gedaan kan worden?

c) Heeft iemand een indicatie van de kosten?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Louis

1

a) bij mij koud rond de 3 warm meer naar de 4

b)laag geen of te weinig olie, hoog geen idee

2

a) B&S in tiel of dealer

b)met juist gereedschap is het zat zelf tedoen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2) Onze GC is voorzien van zgn "stabilisatorstangen". Bij de koop is mij verteld dat het wenselijk is de rubbers van deze stalisatorstangen te vervangen (maakt iets herrie op ongelijke terrein).

a) Waar kan ik rubbers voor deze stabilisatorstangen kopen?

cool.gif Is het vervangen van deze rubbers een ingewikkelde klus die ik aan de expert moet overlaten of is dat iets wat relatief eenvoudig zelf gedaan kan worden?

c) Heeft iemand een indicatie van de kosten?

Week of twee geleden bij de jeep dealert gehaald.. 7 euro per stuk, je hebt er vier nodig.

Vervangen is ee kwestie van boutje losdraaien, oude rubber eraf, nieuwe rubber erop, boutje aandraaien, koffie drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1

a) bij mij koud rond de 3 warm meer naar de 4

b)laag geen of te weinig olie, hoog geen idee

2

a) B&S in tiel of dealer

b)met juist gereedschap is het zat zelf tedoen

1

a- bij mij andersom... eerst 4, later 3.5 ( das dan wel bij 2000 toeren ofzo.. stationair "doet" 'ie warm ongeveer 2)

b- Laag:Te weinig olie kan, maar wanneer het peil wel goed is en de druk toch te laag ( stationair onder de 0.5) is dat een teken van slijtage aan de lagers e.d. in de motor.

Hoog: Oorzaak kan divers zijn. In de oliepomp zit echter een "overdrukklep, die zorgt voor afvoeren van een te hoge druk.Als die echter weigert gaat je oliefilter er zo uitzien:

DSCF0011.JPG

Bij mij zat die klep dus vast...... wink.gif

Voor vraag 2 sluit ik me helemaal bij Beest aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank, ik heb even een mail naar je mailadres gestuurd!

..en ik ben zo vrij om maar even publiekelijk te antwoorden.. smile.gif

Ik heb het gewoon bij Chrysler Jeep eindhoven laten doen, aan de rondweg in Eindhoven. Rubbers zoals gezegt 7 euro per stuk, en voor de montage staat "0,4 uur" als ik me niet vergis. Zal wel iets van 100 euro bij elkaar zijn geweest, ik heb het tegelijkertijd met een kleine beurt laten doen en ik heb de rekening niet zo vreselijk goed doorgelezen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...