5298 Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 Sinds een week ben ik de trotse bezitter van bovengenoemde auto. Tot op heden bevalt hij prima. Graag wil ik 2 vragen aan jullie voorleggen: 1) op het dashbord zit een oliedrukmeter. De meter heeft een schaal van 0 tot 5,4 a) Wat is een gemiddeld goede oliedruk voor deze auto? Wat zegt het als de oliedruk te dicht bij de 0 of bij de 5,4 in de buurt komt? 2) Onze GC is voorzien van zgn "stabilisatorstangen". Bij de koop is mij verteld dat het wenselijk is de rubbers van deze stalisatorstangen te vervangen (maakt iets herrie op ongelijke terrein). a) Waar kan ik rubbers voor deze stabilisatorstangen kopen? Is het vervangen van deze rubbers een ingewikkelde klus die ik aan de expert moet overlaten of is dat iets wat relatief eenvoudig zelf gedaan kan worden? c) Heeft iemand een indicatie van de kosten? Alvast bedankt voor de antwoorden. Louis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
EJG Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 * off topic * ik dacht effe, dat spiderman een auto had gekocht Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spiderman Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 * off topic * ik dacht effe, dat spiderman een auto had gekocht voorlopig nog niet ejg, ten 1e wat heb ik eraan, mag er nog niet in rijden. ten 2e ik heb het geld er nog niet voor, heb niet zo'n goed verdienend baantje(kranten). misschien over een paar jaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beest Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 Sinds een week ben ik de trotse bezitter van bovengenoemde auto. Tot op heden bevalt hij prima.Graag wil ik 2 vragen aan jullie voorleggen: 1) op het dashbord zit een oliedrukmeter. De meter heeft een schaal van 0 tot 5,4 a) Wat is een gemiddeld goede oliedruk voor deze auto? Wat zegt het als de oliedruk te dicht bij de 0 of bij de 5,4 in de buurt komt? 2) Onze GC is voorzien van zgn "stabilisatorstangen". Bij de koop is mij verteld dat het wenselijk is de rubbers van deze stalisatorstangen te vervangen (maakt iets herrie op ongelijke terrein). a) Waar kan ik rubbers voor deze stabilisatorstangen kopen? Is het vervangen van deze rubbers een ingewikkelde klus die ik aan de expert moet overlaten of is dat iets wat relatief eenvoudig zelf gedaan kan worden? c) Heeft iemand een indicatie van de kosten? Alvast bedankt voor de antwoorden. Louis 1 a) bij mij koud rond de 3 warm meer naar de 4 b)laag geen of te weinig olie, hoog geen idee 2 a) B&S in tiel of dealer b)met juist gereedschap is het zat zelf tedoen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 2) Onze GC is voorzien van zgn "stabilisatorstangen". Bij de koop is mij verteld dat het wenselijk is de rubbers van deze stalisatorstangen te vervangen (maakt iets herrie op ongelijke terrein). a) Waar kan ik rubbers voor deze stabilisatorstangen kopen? Is het vervangen van deze rubbers een ingewikkelde klus die ik aan de expert moet overlaten of is dat iets wat relatief eenvoudig zelf gedaan kan worden? c) Heeft iemand een indicatie van de kosten? Week of twee geleden bij de jeep dealert gehaald.. 7 euro per stuk, je hebt er vier nodig. Vervangen is ee kwestie van boutje losdraaien, oude rubber eraf, nieuwe rubber erop, boutje aandraaien, koffie drinken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
87wrangler Geplaatst January 12, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 12, 2006 1a) bij mij koud rond de 3 warm meer naar de 4 b)laag geen of te weinig olie, hoog geen idee 2 a) B&S in tiel of dealer b)met juist gereedschap is het zat zelf tedoen 1 a- bij mij andersom... eerst 4, later 3.5 ( das dan wel bij 2000 toeren ofzo.. stationair "doet" 'ie warm ongeveer 2) b- Laag:Te weinig olie kan, maar wanneer het peil wel goed is en de druk toch te laag ( stationair onder de 0.5) is dat een teken van slijtage aan de lagers e.d. in de motor. Hoog: Oorzaak kan divers zijn. In de oliepomp zit echter een "overdrukklep, die zorgt voor afvoeren van een te hoge druk.Als die echter weigert gaat je oliefilter er zo uitzien: Bij mij zat die klep dus vast...... Voor vraag 2 sluit ik me helemaal bij Beest aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
5298 Geplaatst January 13, 2006 Auteur Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2006 Week of twee geleden bij de jeep dealert gehaald.. 7 euro per stuk, je hebt er vier nodig. Vervangen is ee kwestie van boutje losdraaien, oude rubber eraf, nieuwe rubber erop, boutje aandraaien, koffie drinken. Dank, ik heb even een mail naar je mailadres gestuurd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst January 13, 2006 Rapporteren Share Geplaatst January 13, 2006 Dank, ik heb even een mail naar je mailadres gestuurd! ..en ik ben zo vrij om maar even publiekelijk te antwoorden.. Ik heb het gewoon bij Chrysler Jeep eindhoven laten doen, aan de rondweg in Eindhoven. Rubbers zoals gezegt 7 euro per stuk, en voor de montage staat "0,4 uur" als ik me niet vergis. Zal wel iets van 100 euro bij elkaar zijn geweest, ik heb het tegelijkertijd met een kleine beurt laten doen en ik heb de rekening niet zo vreselijk goed doorgelezen... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.