Spring naar bijdragen

invoer grand cherokee 2006


wim
 Share

Recommended Posts

Ik woon sinds een aantal jaren in de VS maar keer deze zomer terug naar Nederland. Ik neem mijn GC mee als verhuisboedel en ben benieuwd welke aanpassingen er gedaan moeten worden aan de auto om hem door de RDW keuring heen te krijgen. Heeft iemand ervaring met de invoer van een 2006 Grand Cherokee Limited 5.7 HEMI vanuit Amerika? Of weet er iemand welke aanpassingen er gedaan moeten worden? Achter heeft de auto rode knipperlichten en geen mistlampen.....Anybody? Ik heb de sites van de RDW al bekeken maar krijg toch geen antwoord op mijn vragen, ook niet na e-mail met de RDW...

Alvast bedankt, Wim

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden op de site van autoweek:

Auto als verhuisgoed

Als Nederlander, woonachtig in de USA, heb ik onlangs een nieuwe Nissan 350Z Roadster aangeschaft. Eigenlijk wil ik deze auto (als verhuisgoed) te zijner tijd mee naar Nederland nemen. Moet er veel aan gewijzigd worden om door de APK heen te komen? Er zitten bijvoorbeeld geen zijknipperlichten en mistachterlichten op.

Rolf Brouwer

Een import-auto als verhuisgoed moet aan de Nederlandse wetgeving voldoen. Links een mistachterlicht (of twee is ook toegestaan); witte achteruitrijlichten; richtingaanwijzers aan de zijkant en het stadslicht moet van oranje naar wit worden omgezet.(IvdB)

Rode knipperlichten achter mogen volgens mij wel, maar dat zoek ik nog even verder uit! Kun je wel grote kentekenplaten kwijt? Volgens mij was daar m.i.v. 1-1-1-2006 ook iets veranderd....

Maareh.. een Grand-Cherokee uit 2006? Da's wel heel nieuw! Volgens mij moet een auto namelijk minimaal een half jaar op je naam staan om als verhuisboedel meegenomen te mogen worden! Anders: BPM afdragen! ( Reken op zo'n € 28.000.! incl. BTW).

't Is dus zaak om e.e.a. goed uit te zoeken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gevonden op de site van autoweek:

Rode knipperlichten achter mogen volgens mij wel, maar dat zoek ik nog even verder uit! Kun je wel grote kentekenplaten kwijt? Volgens mij was daar m.i.v. 1-1-1-2006 ook iets veranderd....

Uuhh ben bezig om kleine plaaten (alleen voorkant) op mn YJ te krijgen. Moet je voor naar de RDW. Die beslist dan in al haar wijsheid of de kleine platen op die auto mogen (criterium? géén idee). Indien ja (?), wordt het kentekenbewijs naar Veensam opgestuurd. Daar word er een aantekening op het kentekenbewijs gezet dat er kleine platen op die auto gevoerd mogen worden. Dan pas kun je z'n kleine (Amerikaanse) plaat bestellen......

Ja ja, de voorgenomen dé-regulering van onze onvolprezen regering slaat keihard toe no.gif

Oh ja, ik wil ook best p je GC passen hoor, mocht Bart Grand geen tijd hebben of zo... wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog ff wat rond geneust:

Wat betreft de kleur van de verlichting:

2. De richtingaanwijzers en waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders dan ambergeel of rood stralen

3. De zijrichtingaanwijzers, bedoeld in artikel 5.2.51, onderdeel f, mogen niet anders dan ambergeel stralen.

4. De achterlichten en mistlichten aan de achterzijde mogen niet anders dan rood stralen.

5. De remlichten mogen niet anders dan rood of ambergeel stralen.

6. De kentekenplaatverlichting mag niet anders dan wit stralen en mag niet naar achteren stralen.

7. De markeringslichten mogen naar voren niet anders dan wit, en naar achteren niet anders dan rood stralen.

8. De zijmarkeringslichten mogen niet anders dan ambergeel stralen. Indien het achterste zijmarkeringslicht onderdeel uitmaakt van een rood stralend licht dan wel van een rode retroreflector, mag dit licht rood stralen.

© RDW (opgemaakt door RDW)

De auto moet voorzien zijn van:
a. twee of vier grote lichten; Onderdelen a tot en met l.

b. twee dimlichten

c. twee stadslichten indien het voertuig na 30 juni 1967 in gebruik is genomen, dan wel twee of vier stadslichten indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen;

d. twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingsaanwijzers van personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;

e. waarschuwingsknipperlichten indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen;

f. één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen;

g. twee achterlichten indien het voertuig na 30 juni 1967 in gebruik is genomen, dan wel twee of vier achterlichten indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen.

h. twee remlichten indien het voertuig na 30 juni 1967 in gebruik is genomen, dan wel één of twee remlichten indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen;

i. een installatie ter verlichting van de aan de achterzijde van het voertuig aangebrachte kentekenplaat;

j. twee niet-driehoekige rode retroreflectoren aan de achterzijde van het voertuig;

Onder driehoekig wordt een gelijkbenige driehoek verstaan.

k. een of twee mistlichten aan de achterzijde van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen; in het geval van één mistlicht moet dit zich bevinden in of links van het middenlangsvlak van het voertuig.

l. een of twee achteruitrijlichten indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen;

m. twee markeringslichten aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen en breder is dan 2,10 m, dan wel voor 1 januari 1998 in gebruik is genomen en breder is dan 2,60 m;De markeringslichten aan de voorzijde en de achterzijde mogen zijn gecombineerd in één ornament.

n. zijmarkeringslichten indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen en langer is dan 6,00 m, aangebracht overeenkomstig de door Onze Minister vastgestelde eisen.

o. ten minste twee ambergele retroreflectoren aan elke zijkant van het voertuig, indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen en langer is dan 6,00 m.

p. een markering aan de achterzijde van het voertuig, indien de toegestane maximum massa van het voertuig meer bedraagt dan 3500 kg.

q. Een derde remlicht indien na 30 september 2000 in gebruik is genomen, aangebracht zodanig, dat:

1. het midden van het lichtdoorlatende gedeelte zich bevindt in het middenlangsvlak van het voertuig of op een afstand van ten hoogste 0,15 m vanaf dit middenlangsvlak, en

2. de onderzijde van het lichtdoorlatende gedeelte hoger ligt dan de bovenzijde van de remlichten, bedoeld in onderdeel h.

© RDW (opgemaakt door RDW)

Op de verlichting zal ook "E -keur" moeten zitten, herkenbaar aan een "E" met daarachter een nummer in het lampglas.

Over de kentekenplaten heb ik niets bijzonders kunnen vinden, behalve dat het op het kenteken vermeld moet worden als je "amerikaanse" platen wilt monteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via welke site er meteen nog een vraag wordt beantwoord:

Vanuit Europa: Als u een auto van bouwjaar 1996 of jonger vanuit een Europese lidstaat in Nederland wilt importeren, dan dient de auto te voldoen aan een Europese Typegoedkeuring. Dan is een Certificaat van Overeenstemming (CVO) vereist. Dit certificaat vormt niet alleen het bewijs dat de auto een Europese Typegoedkeuring heeft, maar bevat ook voertuigtechnische gegevens die essentieel zijn voor de RDW-keuring. Het CVO wordt eenmalig afgegeven door de fabrikant of de oorspronkelijk leverende importeur van het betreffende merk. Buiten Europa of een niet EG-lidstaat: Wilt u een auto importeren vanuit een niet EG-lidstaat, dan is de auto niet voorzien van een Europese Typegoedkeuring en is dus ook het vereiste CVO niet voorhanden. Indien de auto niet als verhuisgoed, waarbij de voorwaarde is dat de eigenaar minimaal één jaar in het buitenland heeft gewoond en de auto minimaal een halfjaar in bezit had, ingevoerd wordt kan de aanvraag van een kenteken kostbaar worden en veel tijd in beslag nemen. Bovendien moet de auto diverse aanpassingen ondergaan, zoals bijvoorbeeld het aanbrengen van Europees goedgekeurde koplampen. U moet kunnen beschikken over een z.g. Certificate of tittle (U.S.A.) en uit andere landen een aankoopbewijs. Nog een belangrijk aspect is dat de eventuele garantie niet van toepassing is in ons land.

Je moet er dus al een jaar wonen en de auto minimaal 6 maanden op je naam hebben op het moment dat je hem als verhuisboedel wilt meenemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...