HIM-250 Geplaatst February 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2004 Ja, hier ben ik dan nog eens hé. ik heb weer een vraag voor jullie. Inmiddels staat de motor al enne hele tijd op het chassis, en kunnen we niks meer aan het chassis doen zonder de carroserie erop te zetten. Maar nu zou ik toch liever eerst de motor eens horen bollen voordat we aan de carroserie beginnen te werken (schuren ). Dus mijn vraag: Weet er iemand hoe ik de motor kan starten zonder de contactslot??? de hele kabelboom (allé hoop kabels) hangt nog aan de motor. Er gaat maar een kabel naar de starter (enne dikke, stroom dus) En die gaat dan weer naar een relais, zou ik gewoon stroom op de starter zetten? Of hoe moet ik hieraan beginnen??? Ah, ja het is dus een dodge 5200cc v8 (318 dus) alvast bedankt. greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zahara Geplaatst February 20, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 20, 2004 In de film lijkt het zo makkelijk zonder contactslot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst February 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2004 dat moet je echt met een schema doen omdat je nu dus niet kan zien welke draad waar zit,of het moet een open kabelboom zijn toen ik klein was deed ik dat in 6,3 seconden bij de gemiddelde auto ik mag dat nu niet meer doen,en ben al wat ouder je moet in iedergeval stroom op je elektronica houden voor een vonk je moet een start stroom hebben (dikke kabel voor het reais) en je moet de solenoid bekrachtigen met een stroompje om de startmotor te laten draaien willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst February 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2004 enne krijgen we al foto´s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst February 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2004 toch handig heh zo'n jeugdopleiding ik moet trouwens ook wat fotootjes gaan maken(maar hij staat r zo zielig bij) Willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst February 21, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2004 Ja, fotto's komen er wel ooit aan, maarja ik heb gene digi cam, en het rolletje is nog niet vol. Maar als ze ontwikkeld zijn, zal ik wel de moeite doen om ze in te scannen, en als tegen dan iemand heeft uitgelegd hoe ik ze hierop moet plaatsen zal ik ze wel plaatsen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mikev Geplaatst February 21, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2004 Maar als ze ontwikkeld zijn, zal ik wel de moeite doen om ze in te scannen, Gelijk op CD laten zetten, krijgt dan 3 of meer formaten wel zo makkelijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst February 29, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 29, 2004 Ik heb juist geprobeert om hem te starten (want als ik op men broer moet wachten, kan het nog lang duren.) ik heb dus stroom via startkabels op de accuklemmen gezet. En dan had ik via een kabeltje van de + rechstreeks stroom op de relais van de starter gezet. En wonder boven wonder de starter begon te draaien, maar veeeel te traag, en de startkabels werden gloei heet (deze kunnen tot 400 ampère aan). Dus ik denk dat de accu waarop ik de startkabels had aangesloten te ligt is(opel frontera 2.0 i, met draaiende motor) Weet er iemand hoe zwaar (wat type dus) een accu moet zijn voor een 5200cc v8 te starten???? Ah ja, het is een nieuwe starter wat eronder zit, dus daar kan het niet aan liggen hé. alvast bedankt. HELP greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst February 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 29, 2004 Ik heb in de mijne een 60 Amp liggen. maar heb ook al waarden gezien van 70 en 90 Amp. Succes ermee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blauwiskud Geplaatst February 29, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 29, 2004 ik had ook wat moeite ..dus 90 amp voor 'n 5.9 v8 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst February 29, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 29, 2004 Ok alvast bedankt voor de reacties. greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst March 1, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2004 een goede 45 amp moet het ook kunnen alleen niet erg lang willem Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst March 1, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2004 Ja, ik weet niet hoe zwaar de batterij is wat we gebruikte. Maar ik vond het maar raar dat de starter alleen ronddraaide en de motor niet????? Zou die starter eerst veel stroom nodig hebben voor het kleine tandwieltje op de starter zelf te doen uitschieten??? Want ik heb gemerkt dat dit een ander soort startter is dan bij de nieuwere europese auto's. (bij deze gaat dit tandwieltje naar voor doormiddel van een bendix, een sterke magneet zal ik maar zeggen) ????? Help mercie greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst March 1, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2004 Een snelstarter (wel van de garage en niet zo'n 5 euro ding) op 230 V. Kan je zolang starten als je wilt (als je kabels niet smelten) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst March 1, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 1, 2004 Ik heb juist nog eens geprobeert. Maar dan met de auto van men broer, die batterij is 74Ampère (per uur) En de startmotor draaide nog altijd zo langzaam en het kleine tandwiel schoot nog niet in de starterskrans. Ik begin meer en meer te twijfelen dat de nieuwe starter geen 24V is??? (Ik hoop het niet) ik heb ook gemerkt dat de start relais soms blijft hangen, dat de starter gewoon bleef draaien. Maar ik ga morgen men buurman er eens bijhalen, hij is wat meer op de hoogte van al dat elektrische gedoe. Ikke niet Ik hou jullie op de hoogte . greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst March 2, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2004 had je wel een goede massa op de startmotor anders de min rechtstreeks op het motorblok zettten en niet op de accupolen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst March 2, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 2, 2004 IK heb de massa wel al eens op de ijzere kabel naar het motorblok gezet, maar deed niks af. Maar het is wel een nieuwe starter, deze is volledig gelakt, mischien dat hij daardoor slechte massa heeft??? Zou dit dat zo een gevolgen hebben?? alvast bedankt. greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst March 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2004 dat zou kunnen zoals ik het lees lijkt het een slechte massa anders probeer eens rechtstreeks op de startmotor de + en de - Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst March 3, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2004 Op de startmotor zit maar 1 aansluiting, de +. De min zal hij zo via de motor moeten krijgen dan denk ik hé. Ik zal het een van dees dagen nog eens proberen. merci greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
6wheeler Geplaatst March 3, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 3, 2004 je kunt de starmotor ook eraf halen en hem los proberen met de starkabels weet je meteen of hij goed werkt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
willem Geplaatst March 4, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2004 laat wel iemand er ff op gaan staan ofzo een goede start motor loopt met en flinke gang aan en neemt de benen:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst March 4, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2004 Héhé; probleem is gevonden, hé, De startkabels zijn geen kl*te waard. Even die van de buurman geleend, en hub, motor ging al vlot rond. Maar nu komt het volgende probleem, We zijn er nu ook achtergekomen dat hij een electronische onsteking heeft (inplaats van de oude manier met platins) Maar doordat de helf van de kabels nog niet zijn aangesloten, is de helf van de kabels onderbroken. We hebben dus geen vonk. Nu was ik vanzin om ofwel het chasis naar buiten te zetten en eerst aan de carosserie (polyester ) te beginnen schuren, want de lak is al aangekomen, en deze mag je niet te lang laten staan hé. Of wel even alles af te koppelen aan de motor, en alles zo even aan te sluiten, maar kan me iemand dan even uitleggen wat ik allemaal moet voorzien van stroom, want met die elektronische onsteking weet ik het ook niet meer. Een schema zou leuk zijn, Ik weet het niet goed. Ps hij word donker groen metalic (hunter green) Alvast bedankt. HEEEEELP Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ogdak Geplaatst March 4, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2004 Das een mooie kleur Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tribalman Geplaatst March 4, 2004 Rapporteren Share Geplaatst March 4, 2004 bouwjaar?????? etc dan is een schema zo geregeld.......... en makkelijker op te zoeken T Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
HIM-250 Geplaatst March 5, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst March 5, 2004 Originally posted by Tribalman@Mar 5 2004, 00:00 bouwjaar?????? etc dan is een schema zo geregeld.......... en makkelijker op te zoeken T Tja, was het maar zo makkelijk We hebben de jeep gekocht, als ze al volledig uit elkaar lag. Er zat een dodge 318ci motor in (dus 5200cc) V8. Jaar van de motor is me ook onbekend ik heb wel de motornummer 1m318 01190250 En, tja, er is zo goed als niets standaard van de bedrading, en dan komen er nog eens draden bij van de elektronische onsteking, en nog allerlei extra draden. héhé, niet zo simpel als het op het eerste zicht lijkt Alle hulp welkom. Ik dacht al van gewoon alle draden weg te doen en van nul afaan opnieuw te beginnen, maar dat is ook al niet zo simpel want er zit hier en daar toch nog een originel stekker tussen. We zien wel. greetz Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.