Spring naar bijdragen

Starten van motor zonder contactslot?


HIM-250
 Share

Recommended Posts

Ja, hier ben ik dan nog eens hé.

ik heb weer een vraag voor jullie.

Inmiddels staat de motor al enne hele tijd op het chassis, en kunnen we niks meer aan het chassis doen zonder de carroserie erop te zetten.

Maar nu zou ik toch liever eerst de motor eens horen bollen voordat we aan de carroserie beginnen te werken (schuren sad.gif ).

Dus mijn vraag: Weet er iemand hoe ik de motor kan starten zonder de contactslot???

de hele kabelboom (allé hoop kabels) hangt nog aan de motor.

Er gaat maar een kabel naar de starter (enne dikke, stroom dus)

En die gaat dan weer naar een relais, zou ik gewoon stroom op de starter zetten?

Of hoe moet ik hieraan beginnen???

Ah, ja het is dus een dodge 5200cc v8 (318 dus)

alvast bedankt.

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat moet je echt met een schema doen omdat je nu dus niet kan zien welke draad waar zit,of het moet een open kabelboom zijn

toen ik klein was deed ik dat in 6,3 seconden bij de gemiddelde auto

ik mag dat nu niet meer doen,en ben al wat ouder

je moet in iedergeval stroom op je elektronica houden voor een vonk

je moet een start stroom hebben (dikke kabel voor het reais)

en je moet de solenoid bekrachtigen met een stroompje om de startmotor te laten draaien

willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb juist geprobeert om hem te starten (want als ik op men broer moet wachten, kan het nog lang duren.)

ik heb dus stroom via startkabels op de accuklemmen gezet.

En dan had ik via een kabeltje van de + rechstreeks stroom op de relais van de starter gezet.

En wonder boven wonder de starter begon te draaien, maar veeeel te traag, en de startkabels werden gloei heet (deze kunnen tot 400 ampère aan).

Dus ik denk dat de accu waarop ik de startkabels had aangesloten te ligt is(opel frontera 2.0 i, met draaiende motor)

Weet er iemand hoe zwaar (wat type dus) een accu moet zijn voor een 5200cc v8 te starten????

Ah ja, het is een nieuwe starter wat eronder zit, dus daar kan het niet aan liggen hé.

alvast bedankt.

HELP

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik weet niet hoe zwaar de batterij is wat we gebruikte.

Maar ik vond het maar raar dat de starter alleen ronddraaide en de motor niet????? sad.gif

Zou die starter eerst veel stroom nodig hebben voor het kleine tandwieltje op de starter zelf te doen uitschieten???

Want ik heb gemerkt dat dit een ander soort startter is dan bij de nieuwere europese auto's. (bij deze gaat dit tandwieltje naar voor doormiddel van een bendix, een sterke magneet zal ik maar zeggen)

?????

Help

mercie

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb juist nog eens geprobeert.

Maar dan met de auto van men broer, die batterij is 74Ampère (per uur)

En de startmotor draaide nog altijd zo langzaam en het kleine tandwiel schoot nog niet in de starterskrans.

Ik begin meer en meer te twijfelen dat de nieuwe starter geen 24V is??? (Ik hoop het niet)

ik heb ook gemerkt dat de start relais soms blijft hangen, dat de starter gewoon bleef draaien.

Maar ik ga morgen men buurman er eens bijhalen, hij is wat meer op de hoogte van al dat elektrische gedoe.

Ikke niet sad.gif

Ik hou jullie op de hoogte .

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Héhé;

probleem is gevonden, hé,

De startkabels zijn geen kl*te waard.

Even die van de buurman geleend, en hub, motor ging al vlot rond.

Maar nu komt het volgende probleem,

We zijn er nu ook achtergekomen dat hij een electronische onsteking heeft (inplaats van de oude manier met platins)

Maar doordat de helf van de kabels nog niet zijn aangesloten, is de helf van de kabels onderbroken.

We hebben dus geen vonk.

Nu was ik vanzin om ofwel het chasis naar buiten te zetten en eerst aan de carosserie (polyester tongue.gif ) te beginnen schuren, want de lak is al aangekomen, en deze mag je niet te lang laten staan hé.

Of wel even alles af te koppelen aan de motor, en alles zo even aan te sluiten,

maar kan me iemand dan even uitleggen wat ik allemaal moet voorzien van stroom, want met die elektronische onsteking weet ik het ook niet meer.

Een schema zou leuk zijn,

Ik weet het niet goed.

Ps hij word donker groen metalic (hunter green)

Alvast bedankt.

HEEEEELP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Tribalman@Mar 5 2004, 00:00

bouwjaar?????? etc dan is een schema zo geregeld.......... en makkelijker op te zoeken wink.gif   wink.gif

T

Tja, was het maar zo makkelijk

We hebben de jeep gekocht, als ze al volledig uit elkaar lag. Er zat een dodge 318ci motor in (dus 5200cc) V8. Jaar van de motor is me ook onbekend

ik heb wel de motornummer 1m318 01190250

En, tja, er is zo goed als niets standaard van de bedrading, en dan komen er nog eens draden bij van de elektronische onsteking, en nog allerlei extra draden.

héhé, niet zo simpel als het op het eerste zicht lijkt unsure.gif

Alle hulp welkom.

Ik dacht al van gewoon alle draden weg te doen en van nul afaan opnieuw te beginnen, maar dat is ook al niet zo simpel want er zit hier en daar toch nog een originel stekker tussen. We zien wel.

greetz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...