Spring naar bijdragen

Diff carrier


Recommended Posts

Beste forumleden. 

Mijn naam is Bram en ik ben een yj volledig aan het restaureren, momenteel ben ik bezig met de assen, en deze wil ik " regearen", er moet een 4.88 ring en pinion in komen. Momenteel heb ik een 3.07 diff, overal wordt gezegd dat je bij een dana 35 vanaf 3.55 en hoger een andere carrier nodig hebt ivm de " deck height" ( de afstand tussen zijkant carrier en de plaat waar t kroonwiel op komt)  het vreemde is nu dat mijn 3.07  carrier van de achteras al de juiste deck height heeft namelijk  1.637 inch en ik dus in theorie geen nieuwe carrier nodig heb. Ik snap er geen  zak van want ik vind hier nergens wat over terug. Wie kan me helpen voordat ik onnodig een carrier bestel. In het plaatje staat duidelijk wat ik bedoel.

Mvg Bram

Screenshot_20240325_200831_Adobe Acrobat.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bram, weet je zeker dat je nu 3.07 hebt?  Ik denk het nl niet. Even tanden tellen voor de zekerheid....

Verder, heb je de nodige ervaring en gereedschappen om zelf te re-gearen? Onderschat het niet, als je alleen maar speelt met de Jeep is het misschien niet zo kritisch en kun je een eind komen met een vloeitje, een sigaar en veel Bavaria, maar als je duizenden kilometers wilt rijden met een stille en betrouwbare Jeep moet het wel zorgvuldig gebeuren.

Succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ja ik heb zeker weten 3.07, ik heb de nodige ervaring met differentieels, alleen bij mercedes g klasses. Al stuk of 10 assen  diffs afgesteld. Niet zo heel spannend. Bij jeepparts beweren ze dat alle gegevens op internet niet kloppen en dat een 3.55 up carrier een hogere deck height heeft dan 1.637 inch ( 41.48mm) dat lijkt mij sterk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...