Spring naar bijdragen

knipper lichten


Hurby
 Share

Recommended Posts

Ik heb een xj uit 1990 en de knipper lichten doen niks meer,er komt wel 12V op de zekering te staan en de zekering is OKE.

moter loopt en geef richting op mijn dashbord geen aanduiding hoor geen relais klikken en de lampjes gaan niet aan.

Alarm lichten doen het wel. Ik denk aan de handle iemand ervaring of kan mij helpen. en is het veel werk.

BVD herbert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een xj uit 1990 en de knipper lichten doen niks meer,er komt wel 12V op de zekering te staan en de zekering is OKE.

moter loopt en geef richting op mijn dashbord geen aanduiding hoor geen relais klikken en de lampjes gaan niet aan.

Alarm lichten doen het wel. Ik denk aan de handle iemand ervaring of kan mij helpen. en is het veel werk.

BVD herbert.

Zou clignoteur wel kunnen zijn ,maar ben daar niet zeker van ,lijkt er wel op wink.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zitten twee 'potjes' (relais) in je zekeringkast. 1 voor de alarmlichten en 1 voor de knipperlichten. Had je daar al naar gekeken?

RobB

Ik heb maar 1 potje in de zekering kast lings boven en die is van de alarm lichten, een tweede die rechts onderhoort te zitten die mis ik inderdaat, maar als ik het goed heb mis ik die al een tijdje en hebben ze die op een andere plaats gehangen maar heb weer wat om vanavond te doen.

BVD Herbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Wip dat relais wat maar 1x klikt er eens uit en demonteer daar dan de behuizing eens van.

Zoek even uit welke 2 contacten de spoel van het relais bekrachten en zet er gewoon eens +12 en -12 volt op, en kijk dan eens wat er gebeurt.

En als je weet welke twee contacten je spoel bedienen dan kun je in de voet waar het relais thuis hoort eens met een multimeter meten of je daar wel spanning krijgt als je met de richtingsaanwijzerhandel richting aan geeft.

Dan weet je in elk geval iets meer, of je idd spanning krijgt vanaf je stuurkolom ja of nee, of je relais naar de grote is.

Ik geloof niet dat je de relais van de richtingaanwijzer en het relais van de alarmlichten kunt uitwisselen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wip dat relais wat maar 1x klikt er eens uit en demonteer daar dan de behuizing eens van.

Zoek even uit welke 2 contacten de spoel van het relais bekrachten en zet er gewoon eens +12 en -12 volt op, en kijk dan eens wat er gebeurt.

En als je weet welke twee contacten je spoel bedienen dan kun je in de voet waar het relais thuis hoort eens met een multimeter meten of je daar wel spanning krijgt als je met de richtingsaanwijzerhandel richting aan geeft.

Dan weet je in elk geval iets meer, of je idd spanning krijgt vanaf je stuurkolom ja of nee, of je relais naar de grote is.

Ik geloof niet dat je de relais van de richtingaanwijzer en het relais van de alarmlichten kunt uitwisselen.

Heb gelukkig meerdere auto's en heb van de kever het relais gebruikt , dan ook niks.Heb het relais van mijn renualt geprobeerd en idem niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog ff wat gezocht:

Je controlelampen zouden gewoon bij de voorste knipperlichten op de r.a.w. schakelaar aangesloten moeten zitten. M.a.w.: Als de knipperlichten voor werken, moeten de lampjes het ook doen!

Heeft er misschien een alarm op je auto gezeten ( of zit het er nog op?).... Dan wordt er nog wel eens wat afgeprudst met diode's en relais enzo....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog ff wat gezocht:

Je controlelampen zouden gewoon bij de voorste knipperlichten op de r.a.w. schakelaar aangesloten moeten zitten. M.a.w.: Als de knipperlichten voor werken, moeten de lampjes het ook doen!

Heeft er misschien een alarm op je auto gezeten ( of zit het er nog op?).... Dan wordt er nog wel eens wat afgeprudst met diode's en relais enzo....

Het lijkt mij dat de lampjes het doen en normaal zijn

Er zit inderdaat een alarm op. Een autonix. Moet zeggen de laatste keren dat de lichten het nog deden wel links ging en niet rechts en daarna alees niks dus. Heb wel de garage gevraagd om er de start onderbreking er af te halen ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...