Spring naar bijdragen

Bouten en moeren


Recommended Posts

Beste mede Jeepers,

Ik ben bezig met het vervangen van de oliekeerring van de rechter achteras en wil tijdens de montage de 4 moeren waarmee de as aan het huis vast zit én de 2 bouten waarmee de remklauw aan het huis vastzit, vervangen (zijn nogal rond geworden 😹).

Weet iemand van jullie waar je die bouten en moeren kan kopen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

4 wiel aangedreven groeten, Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, rond geworden....  je gebruikt toch wel de juiste usa maten sleutels hoop ik?  Koop anders bij de gereedschaphandel eens 3/8,  1/2 en 9/16 dop- en steek-ring sleutel. Dat zijn de 3 meest gebruikte en afwijkende maten. ( ongeveer 9,5     12,5   en  14,5 mm  )

Succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Siert,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb al 39 jaar een Triumph Spitfire en gebruik ook al die tijd Engels gereedschap (steek- en ringsleutels 7/16, 1/2, 9/16, 5/8) en heb een uitgebreide doppenset van Stahlwille met zowel Engelse als metrische maten. Ik weet niet of de bouten en moeten al wat rond waren, maar ik heb het denk ik verergerd door met een ratel en dop te proberen de bouten en moeten los te draaien. Toen ik m'n momentsleutel erbij pakte (en due een veel groter momentum had), ging het een stuk beter, maar toen was het kwaad al geschied.

Nu wil ik dus preventief de remklauwbouten en achterasmoeren vervangen, omdat een volgende keer losdraaien wellicht niet meer lukt. En dus ben ik op zoek naar een zaak waar ik de bouten en moeren kan bestellen.

 

Vriendelijke groeten,

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...