Spring naar bijdragen

Slide hammer achteras Grand Cherokee 2004


Recommended Posts

Beste lezer, ik wil de vetkeerring van de rechter achteras van mijn Grand Cherokee uit 2004 vervangen, maar heb een 'Slide hammer' nodig om de as te verwijderen. Weet één van jullie waar ik zo'n slide hammer kan kopen/huren/lenen?

Ik hoor graag van jullie; alvast bedankt voor het antwoord.

Vriendelijke groeten,

Henk Weijerstrass, Zwaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je de c clip er uit hebt, trek je de steekas er zo uit.  Op de steekas zit de askeerring die je wilt vernieuwen. Helaas zit die achter het wiellager en dat zit opgesloten met een persbus.

Oplossing... je koopt een wiellager set, daar zit de keerring bij.  Als je de steekas los hebt, maak je met een slijptol een groef in de persbus. Met een koudbeitel tik je de ring kapot. Dat doe je ook met het lager.

Nieuwe lager en persbus een beetje verwarmen, dan tik je ze er zo op  met een pijp.

Succes, Siert. 

Screenshot_20230610-221423_Samsung Internet.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb de rechter achteras inmiddels al een tijdje onder de Cherokee vandaan en heb afgelopen vrijdag de opsluitbus en het lager doorgeslepen. En hoe voorzichtig ik dat ook heb gedaan (elke keer kijken) is er toch een klein sneetje in de as gekomen (zie foto). Volgens mij kan de as nu weg (het sneetje zit weliswaar onder de lagerloopring met een overlap aan beide kanten, maar toch). Wat is jullie mening hierover en waar kan ik een nieuwe as aanschaffen? Weet iemand dat? Ik hou me aanbevolen voor suggesties en een adres.

Henk Weijerstrass, Zwaag

 

 

Rechter achteras Grand Cherokee 2004.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hoi Siert,

 

Ik heb van beide achterassen nu de lagers en keerringen vervangen en zij zitten weer onder de Cherokee.

Nu moet ik nog de homokineethoes van de linker vooras vervangen; welke maat dop moet ik hebben voor de asmoer? Ik heb zelf iets van 31,1 mm gemeten.

Ik hoor graag van je; alvast bedankt voor je antwoord.

 

Vriendelijke groeten,

Henk Weijerstrass

Zwaag

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het demonteren van de remklauw en remschijf, 32 mm. Let op, zit vast! Daarna de naaf lossen, .liefst met krachtdop 12 kant en maat 13.

De steekas kan blijven zitten. Dat is mooi want dan komt er geen vuil in het diff als je hem weer monteert. Dan moet je wel een ashoes spreider lenen of huren.

Succes, Siert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...