Spring naar bijdragen

Bedrading hardtop


martinus_
 Share

Recommended Posts

Ik heb geen aansluitingen voor mijn hardtop op de Jeep heeft iemand suggesties welke draden ik kan doorverbinden zodat het wel werkt.. of liggen de draden er stiekem wel en is het een kwestie van een stekkertje er op zetten.

Heeft er iemand toevallig een schematje liggen? ik wordt in het Hayes boek ook niet echt wijzer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja.... ligt er ook al aan wat je precies voor hardtop hebt....

Achterwisser? Ruitverwarming? Binnenverlichting?

Laat het ff weten, zoek ik ff naar een schema!

Alvast bedankt,er zit,

binnenverlichting

achterruitverwarming

3de remlicht

en een ruitewisser op

heb alleen een achterkantfoto van veraf helaas, http://home.tiscali.nl/maria_ruud/Blauwe%2...er/IMG_0433.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, duidelijk.....

Ik neem aan dat je al links achter de rolbar hebt gezocht naar een losse stekker.... Die zal er dus niet liggen...

Rechtsonder, naast je stuurkolom, zit waarschijnlijk de schakelaar voor je mistachterlicht. Zitten daar nog meer schakelaars? Da's namelijk de plek voor de bediening van de achtrruitverwarming en wisser/sproeier. Indien de bedrading in de Jeep aanwezig is, en de schakelaars zitten er niet, zouden er daar een paar losse stekkers horen te liggen!

Ik zoek ff naar een schema ( schema's?), en dan zal ik daar een linkje naar maken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, duidelijk.....

Ik neem aan dat je al links achter de rolbar hebt gezocht naar een losse stekker.... Die zal er dus niet liggen...

Rechtsonder, naast je stuurkolom, zit waarschijnlijk de schakelaar voor je mistachterlicht. Zitten daar nog meer schakelaars? Da's namelijk de plek voor de bediening van de achtrruitverwarming en wisser/sproeier. Indien de bedrading in de Jeep aanwezig is, en de schakelaars zitten er niet, zouden er daar een paar losse stekkers horen te liggen!

Ik zoek ff naar een schema ( schema's?), en dan zal ik daar een linkje naar maken!

Nee de schakelaars zitten daar niet, alleen inderdaad die mistachterlichtschakelaar, ga gelijk ff kijken of er ergens stekkertjes liggen in die buurt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals beloofd: de schema's!

-Binnenverlichting-

Dat moet niet al te moeilijk te realiseren zijn...

-Achterwisser-

Stuk lastiger.... Als de schakelaar in je dash bedraad is, wel te doen!

-Achterruitverwarming 1- en -Achterruitverwarming 2-

Dikke draden gebruiken!!

Bovendien zit er een relais in, thv de <strike>hand</strike>voetrem. Dat is normaal een tijdrelais met pulssturing. Lastig zelf in te bouwen, maar ook niet onmogelijk...

De zwarte en grijze stekkers in de schema's ("above parking brake handle"), zijn de hoofdverbinding van je dash met je carrosserie. Wanneer de bedrading in je dash wel aanwezig is, maar achterin de auto niet, is het te overwegen om bij, bijv., Hans Bastings een gebruikte draadboom naar achter aan te schaffen! 't is dan "plug and play"! Zit de bedrading in je dash er ook niet, dan zul je aan de slag moeten, en zelf de begrading van dash en carosserie aanpassen!

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot zover al erg bedankt, ik had zelf al een lichtverklikker gemaakt ( jup ben blond van mezelf en vergeet me licht wel eens uit te doen ) dus dat was tot nu toe makkelijk te maken, 2 draden bijgetrokken en aangesloen op de zwart/witte draad en op de paarse, deur open geeft al weer licht smile.gif

Nu de volgende simpele... die zat al tegen, het remlicht: Ik heb netjes de kap er af gedraaid van het achterlicht om te kijken welke draad daar aankomt, die wou ik dan simpel binnen aftakken, helaas die kleuren komen niet meer overeen, de kabelboom gaat naar binnen en komen andere kleuren uit...

Ik weet dat die kabelboom er niet ligten de stekkertjes ook niet, Denk dat ik voor de achterruitverwarming en de ruitewisser een relais zal moeten kopen, de bedrading kan ik er zelf bijtrekken.

verder heb ik me nieuwe shackles in de grondverf gezet een paar keer vandaag, en kwam ik er achter dat mijn bouten nu 0.4mm te kort zouden zijn omdat ik ze van 12mm dik heb laten maken en de schroefdraad niet helemaal doorloopt, MOEILIJK aan te komen 8 boutjes m12 120 lang dat wordt dus pas volgende week.

ik had vorige keer overdreven met het inkorten van mijn wieluitslag ivb bredere banden... dat is ook weer rechtgezet.

zo ik ben me ei ook weer kwijt, nu eerst ff snel die schemas uitprinten en de kleurcodes uitzoeken, morgen gaan we toch..laag..naar loon op zand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de draadkleuren bij je achterlicht betreft:

Als je het achterlicht eraf schroeft (niet alleen het glas, maar de hele unit), zit er een stekker achter. Daar veranderd de draad inderdaad van kleur!

Uit de ombouw van mijn achterlichten, meen ik me te herinneren dat het een lichtblauwe draad is....

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat de draadkleuren bij je achterlicht betreft:

Als je het achterlicht eraf schroeft (niet alleen het glas, maar de hele unit), zit er een stekker achter. Daar veranderd de draad inderdaad van kleur!

Uit de ombouw van mijn achterlichten, meen ik me te herinneren dat het een lichtblauwe draad is....

Succes!

Ik heb op zolder nog een relais gevonden om de achterruitewisser aan te sluiten, de volgende keer als ik bij jeepdesign kom moet ik ff vragen of die nog 2 schakelaartjes voor me heeft om ruitewisser en verwarming aan te sluiten.

Zaterdag ga ik zeker kijken of ik een lichtblauwe draad er tussen heb zitten, dan meet ik die ff door, als het em niet is schroef ik het achterlicht er maar af om daar even te kijken. thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...