Spring naar bijdragen

Tussenschot Cherokee xj uit 1990


Lazyfish
 Share

Recommended Posts

Ghallo ik heb de volgende vraag, ik wil mijn cherokee om laten bouwen voor een grijskenteken, MAARRRRR ik wil geen verhoging voor mijn dak, nu heb ik ergens gelezen dat je er ook een tussenschot kan plaatsen en dat je dan dus niet je dak hoeft te verhogen.. Kan iemand mij daar meer over vertellen bv rijd dat nou wel zo lekker? blink.gif is het duur zo'n tussen schot en hoe kom ik er aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk niet veel verschil in de terreinvaardigheid met of zonder tussenschot smile.gif

Tussenschot moet in ieder geval DICHT zijn, dus tot boven aan toe. Er mag wel een raampje in zitten maar dan moet er wel glas of plexiglas inzitten. Het tussenschot moet ook vast zitten, en niet verwijderbaar zijn. Als laatste zul je ook een daksteun weg moeten halen, want je moet uiteindelijk een blok van 20 (breed) x 125 (diep) x 98 (hoog) kwijt moeten kunnen. Materiaal mag je zelf weten, al pak je spaanplaat.

Ook moet je je raampjes achter dichtmaken (je mag rechts 1 raam open laten) en dat mag niet gebeuren door platen in de bestaande raamrubbers te zetten; de ramen moeten dichtgelast of -gelijmd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat een problemen in nederland om als vracht in te schrijven....

hier is het zo dat je een opstaande rand moet hebben van 20 cm en een effen laadvlak van tenminte de helft van de wielbasis. verder moeten alle zetel monatge punten onbruikbaar worden gemaakt ( draad kapot maken...) thats it.... kijken ze enkel na op eerst keuring, dus de wand en houtn plaat in de bodem zijn er alweer uit, zetel zet ik niet terug, wan hij is maar verzekerd voor 2 pers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog veel erger dan het lijkt...

...zoals de boetes als bij controle (door de doane) blijkt dat de auto niet voldoet aan de grijs-kenteken wetgeving, bijvoorbeeld omdat het ruitje in het tussenschot eruit is, of de laadruimte niet minimaal 98 cm hoog is..

..volledig betalen van het verschil in wegenbelasting geel - grijs met 100% boete, naheffing bpm, yada yada yada.. zo een paar duizend euro verder.

en bij een eventuele controle zijn ze echt heeeeeelflauw. 98 cm is 98 cm, vandaar dat je de daksteun bij een cherokee eruit moet halen. Gastank mag wel in de lengte liggen, maar niet in de breedte want dan ik de diepte van de laadruimte onvoldoede

En er wordt niet gewaarschuwd. je krijgt meteen een naheffing belasting EN een boete van de RDW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sad.gif Oh oh dus dat ik nogal wat!!!

Dus ik moet tussenschot mag met plexiglas raam, stoelen eruit en de montagepunten moeten onbruikbaar moeten gemaakt, daksteun van cherokee moet er uit, (heeft dat verder geen gevolgen voor de steun van de gehele auto?) HOE haal ik die dak steun er uit? Effen laadvlak maar dan mag de gastank niet in de weg zitten..... poeh cry.gif

Ik zat zelf ook te denken als ie eenmaal door de controle heen is dan kan ik het tussen schot of later maken of er uit halen, (en idd geen stoelen er meer in zetten) maakt het niet zo dicht...

O en nog een vraag het is een 4 deurs moet ik dan nog wat doen met de overige deuren? weet ik veel dicht lassen ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weghalen van dat schot zou ik dus niet doen...

Ik ben zelf weliswaar nog nooit door de douane aangehouden, maar er zijn gevallen genoeg bekend van mensen die bij een verkeerscontrole (waarbij ook vaak douane aanwezig is) door de mand vallen en de nodige boetes kunnen betalen. Zoals gezegd, er wordt niet gewaarschuwd en de boetes komen van twee kanten tegelijk.

Deuren weet ik niet precies, heb ooit eens gehoord dat de rechterdeur officieel niet meer open mag kunnen, maar dat is maar van horen zeggen.

Laadvloer moet vlak zijn, maar daarmee bedoelen ze vooral dat er geen 'kuil' mag zitten waar de achterbank zat. Hij hoeft echt niet zo glad als een biljartlaken te worden;

En hou er dus rekening mee dat het moet voldoen aan de regels van zowel de belasting (voor de wegenbelasting) als de RDW (voor je kenteken). Proberen de RDW om de tuin te leiden om een goedkeuring te krijgen om vervolgens bij een controle tegen de lamp te lopen is een dure grap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

biggrin.gifBedankt trouwens voor alle informatie, ik zag er eerst wel heel erg tegen op, maar met de info die ik nu heb moet het wel te doen zijn!!!

Moet eerlijk zeggen dat ik zowel op de site van de rwd niks kan vinden over het ombouwen van de auto als in het foldertje dat ik bij het postkantoor heb gehaald...

Nogmaals hartelijk bedankt iedereen!!!!!!

ADIOS bye1.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er mag 1 raam achter open zijn, ramen met een spijltje erin (tochraampje ofzo) telt als 1. Een andere ruit als de rechterachterportierruit heeft echter weinig zin.

Ramen beplakken is niet voldoende (kostte mijn buurman ca 4000 euro sad.gif ) de constructie moeten gelast of gelijmd zijn.

Dat van die ruiten geld OOK voor een softtop! dit voor alle wrangler rijders onder ons.

Meer info vind je trouwens op de site van de BELASTINGDIENST.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...