Spring naar bijdragen

Blower probleem


donkersloot
 Share

Recommended Posts

Dat duidt op een probleem met de vacuum switch op je verwarmings paneel. Als je n.l. de luchtschuif op "off" zet, trekt het spruistukvacuum een klep in je luchtinlaat dicht. Bij een defecte schakelaar, of zijn bediening, kan het gebeuren dat de klep altijd dichtgestuurd wordt wanneer de motor loopt!

Je kunt dat eenvoudig controleren:

Als je in de motorruimte kijkt, zie je vanaf het inlaatspruitstuk een dunne vacuumleiding naar/door het schutbord lopen. Haal die leiding maar 'ns los! Wedden dat je verwarming het dan weer doet?

Je hunt daar overigens best een tijdje mee blijven rijden, maar dop dan wel de aansluiting op je spruitstuk even af met een stukje slang dat je aan éénkant dichtkit met siliconenkit o.i.d.

Succes, en laat maar horen of je met losse slang weer verwarming hebt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Nov 18 2005, 19:18

Dat duidt op een probleem met de vacuum switch op je verwarmings paneel. Als je n.l. de luchtschuif op "off" zet, trekt het spruistukvacuum een klep in je luchtinlaat dicht. Bij een defecte schakelaar, of zijn bediening, kan het gebeuren dat de klep altijd dichtgestuurd wordt wanneer de motor loopt!

Je kunt dat eenvoudig controleren:

Als je in de motorruimte kijkt, zie je vanaf het inlaatspruitstuk een dunne vacuumleiding naar/door het schutbord lopen. Haal die leiding maar 'ns los! Wedden dat je verwarming het dan weer doet?

Je hunt daar overigens best een tijdje mee blijven rijden, maar dop dan wel de aansluiting op je spruitstuk even af met een stukje slang dat je aan éénkant dichtkit met siliconenkit o.i.d.

Succes, en laat maar horen of je met losse slang weer verwarming hebt!

<div align="right">

Top! hij doet het weer eindelijk weer warm in de auto zitten vraag me alleen af wat dan eigenlijk het nut was van dat slangetje en of het belangrijk is dat dit in de toekomst gemaakt wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het nut...

In ieder geval kun je de toevoer van verse buitenlucht uitzetten, indien gewenst. En da's bijzonder nuttig wanneer er een airco in de auto zit. Verder kan ik me voorstellen dat je, wanneer er even niet met de auto gereden wordt, wat vocht buitensluit.

Zelf heb ik 2 jaar gereden zonder dat het slangetje aangesloten zat....Tijdens het ombouwen van de motor heb ik 'm maar weer aangesloten, omdat dit blok wel een aansluiting daarvoor had, en m'n vorige niet. De verwarming heeft altijd goed gewerkt, en ik merkte geen enkel verschil met toen de slang nog aangesloten was. Pas dit jaar ontdekte ik die klep en z'n functie!

Ik zou me er dus niet teveel zorgen om maken en deze winter lekker warm en met losgekoppelde leiding doorrijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...