Spring naar bijdragen

veel vragen over mijn (nieuwe)YJ


sander_41
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,ik zal me even voorstellen,ik ben Sander en sinds een week in het bezit van mijn YJ 4.0 HO uit 91.

Het is een grijze YJ en helemaal standaard,dus er valt nog lekker wat te pimpe tongue.gif .

Hij loopt als een speer en ziet er goed uit voor zijn leeftijd.

Toch zijn er wat techniche mankementen zoals wat olie lekkage tegen het chachi raar want het zit achter de 4x4 bak ter hoogte van de kruiskoppeling de as die in de bak gaat is droog dus zal dit moeten betekenen dat de olie via de binnenkant van de aandrijfas naar de kruiskoppeling moeten lekken alwaar hij het daar er uit slingerd huh.gif,hij zweet wat olie bij zijn krukas lager maar daar ga ik denk ik niks aan doen ph34r.gif,hij komt niet op temperatuur dus dit weekeinde maar eerst een nieuwe termostaat er in zetten,en ik vind de motor wat hoog stationer lopen ongeveer 900 omwentelingen hij zou op de choke kunnen blijven staan omdat hij niet boven de 50 graden komt volgens de temp meter cool.gif,hij schakelt stug maar wel goed en ik wil een cherrybom er onder zetten (deze heb ik al gehaald)maar de demper hebben ze helemaal vast gebakken echt er op geprutst unsure.gif.

Misschien heeft iemand nog goede bruikbare tips voor een ervaren sleutelaar zonder Jeep of 4x4 ervaring biggrin.gif .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi sander,

allereesrt welkom hier!

olie lekkage bij de tussenbak is bekend probleem:

zo te vervangen

onderdeel kun je zo bestellen in de vs, is maar een paar tientjes

wat de uitlaat betreft, ik zou hem bij de flens bij de catalysator lossleutelen en de cat ook meteen weghalen (mag zolang er GEEN U9 toevoeging in het kentekenbewijs staat)

zo heb ik dat ook gedaan toen ik mijn flowmaster had geinstalleerd

bekende problemen zijn ook de roestplekken: Bevestiging bestuurdersgordel in de bodemplaat chassis achter bij draagpunt shackles en de chassisbalk boven de benzine tank

succes ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kat er tussen uit halen en alleen een cherrybomb wordt wat luidruchtig, vrees ik. Het is wel mogelijk om een z.g. kat vervanger te monteren. Die lijkt ook wel wat op een kat, maar is feitelijk ook een glasspack demper.

Zelf heb ik ook zo'n vervanger, icm een borla einddemper: Klinkt prachtig mooi!

Statiomair toerental is inderdaad vrij hoog... maar een choke heb je niet...

De motor moet na een koude start na ongeveer een minuut op z'n normale toerental lopen! Mogelijk zit je stationair stelmotor vast, of trekt de motor ergens valse lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai 87 bedankt voor je reactie een stationer stelmotor zegt me niks ken alleen een stationer stel schoef en wat betreft die valse lucht huh.gif daar zou ik inderdaad naar kunnen kijken laat die kat er lekker tussen en ga achter de kat maar eens het 1 en ander verbouwen heb de cherry van de week gekocht bij B&S met een knikje er in bedankt voor je tips. smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...