Spring naar bijdragen

chassis YJ 91


kollee
 Share

Recommended Posts

Hallo Jeep vrienden,

We (het hele gezin) hebben sinds kort een Wrangler uit 91. Het hele gezin is inmiddels helemaal mesjogge (in de positieve zin) van de Jeep, het "normale" vervoer blijft steeds vaker op de oprit staan.

Jeepforum: helemaal top! (dank wrangler87!)

Mijn vraag; heb het chassis dit weekend helemaal ontroest en in roest preparaat gezet, gaat daarna (lekker ouderwets) in de tectyl.

Het ziet er aan de onderkant allemaal nog redelijk uit (wel de nodige roest uiteraard). Alleen de (beruchte wat ik in het forum lees) balk vóór de benzinetank lijkt me niet helemaal meer je van het. Ik kan er alleen nauwelijks bij zonder de hele tank te demonteren. Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey dat klinkt bekend, om exact diezelfde reden ben ik begonnen aan mijn projectje.

Alleen tijdens het demonteren kwam ik wat meer dingetjes tegen en van 't een kwam 't ander biggrin.gif

Maar de tank demonteren is de enige manier om er lekker bij te kunnen. 't Is weinig tip maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, zoals Mav al schreef..... tank zal er even onderuit moeten! Dat valt nogal mee hoor: 4 moeren aan de achterkant en 3 in de bewuste balk.

De tank kan dan compleet met z'n skidplate zakken. Wel eerst even de (8?) schroefjes rond de tankvulopening eruit draaien!

De tank zal, wanneer je de ontluchtingsslang even loshaalt, een 20 cm kunnen zakken.

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nog meer mensen uit lochem, lijkt wel een plaag hiero wink.gif

als je hulp nodig hebt met de balk moet je het ff laten weten, k heb er ervaring mee en zit zo ongeveer in de buurt. ook bij mij was de balk een begin van een wat groter project, helaas niet zo groot als mav's project...

zo begon het....

DSCF0064.sized.jpg

en hier zit de nieuwe balk erin...

PICT0002.sized.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by kollee@Nov 7 2005, 23:51

Hallo Jeep vrienden,

We (het hele gezin) hebben sinds kort een Wrangler uit 91. Het hele gezin is inmiddels helemaal mesjogge (in de positieve zin) van de Jeep, het "normale" vervoer blijft steeds vaker op de oprit staan.

Jeepforum: helemaal top! (dank wrangler87!)

Mijn vraag; heb het chassis dit weekend helemaal ontroest en in roest preparaat gezet, gaat daarna (lekker ouderwets) in de tectyl.

Het ziet er aan de onderkant allemaal nog redelijk uit (wel de nodige roest uiteraard). Alleen de (beruchte wat ik in het forum lees) balk vóór de benzinetank lijkt me niet helemaal meer je van het. Ik kan er alleen nauwelijks bij zonder de hele tank te demonteren. Heeft iemand een tip?

Alvast bedankt!

<div align="right">

Zou een smeerput of brug niks zijn. Iets om voor te sparen. Buiten liggen wordt toch wel koud denk ik zo sad.gif . See ya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by Ollie B@Nov 11 2005, 15:47

Zou een smeerput of brug niks zijn. Iets om voor te sparen. Buiten liggen wordt toch wel koud denk ik zo sad.gif . See ya

<div align="right">

Ben toch wel errug veel roest tegen gekomen, 1 plek (tot nu toe...) is helemaal door (aan de bodemzijde van de, dacht ik, gordel bevestiging). Was het laatste plekje van de auto die ik ging doen mad.gif Is dit een dragend deel of "slechts" een kokerbalk?

Binnenkant (dankzij tips van Pully) ook gecontroleerd, ziet er nog wel redelijk uit, maar denk als de slijptol er op gaat er ook een cabriootje aan de onderkant gaat ontstaan.

Dus.... volgend jaar ook maar de hele boel uit elkaar, eerst nu maar eens een beetje gaan rijden.

Zal volgend jaar dus dag en nacht op het forum te vinden zijn smile.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die plek waar jij het over hebt, is dat de bodem, net achter het portier, waar de gordel met een bout in de vloer vast zit?

Zoja, dan heb je één van de beruchte punten te pakken.....

Zo drukte Mav, toen hij de gordel wilde demontern, pardoes het hele handeltje door de bodem toen hij er kracht op zette.... En dat was bij een '92er..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by 87wrangler@Nov 12 2005, 14:40

Die plek waar jij het over hebt, is dat de bodem, net achter het portier, waar de gordel met een bout in de vloer vast zit?

Zoja, dan heb je één van de beruchte punten te pakken.....

Zo drukte Mav, toen hij de gordel wilde demontern, pardoes het hele handeltje door de bodem toen hij er kracht op zette.... En dat was bij een '92er..

<div align="right">

Klopt, die plek. zal vanavond een fotootje plaatsen. De rest rondom die plek lijkt me nog wel hard. Wil dit tijdelijk (...) laten verhelpen (stukkie in lassen). Verstandig of gevaarlijk?

Lopen er trouwens leidingen door die koker?

Ik heb die auto net 2 weken, wil er nu ook wel eens in rijden. Mijn plan is volgend jaar (na de zomer) dehele boel maar uit elkaar te gaan halen. Is wel een enorme tegenvaller maar goed, wat môt dat môt...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...