Jump to content
Sign in to follow this  
Paul h

Nieuwe motor

Recommended Posts

Is er soms iemand die een 350 chevi blok heeft of weet.

Het gaat om een compleet blok, 

Ik heb zelf een chief uit 76 met een overleden motor.

Ook ben ik op zoek naar iemand die het blok kan en wil plaatsen,ik wilde het eigenlijk met mijn zoon zelf doen , maar als zzp,er heb ik het te druk en ook mijn zoon heeft er geen tijd voor.

Als ik het goed lees heb jij er nu geen Chevy motor in zitten. Als je naar een Chevy motor overstapt moet je wel redelijk wat gaan aanpassen. Verder moet je goed nadenken of je een 2e hands blok wel in je chief wilt hebben. De kans bestaat namelijk dat je andermans ellende koopt en dan ben je net zo ver als nu straks. Meeste gebruikte Chevy blokken hebben er ook redelijk wat kilometers opzitten en zijn niet zo vers meer als je zou hopen.

Het uitbesteden aan een bedrijf is geen probleem en ik ken wel wat bedrijven die dat kunnen realiseren maar dat gaat je dan echt serieus geld kosten. Een vriend heeft ooit een AMC blok vervangen door een Chevy 5.7 blok en deed alles samen met een goede vriend van hem en dat geintje koste hem al minimaal 5000 euro. Dergelijke blokken kan je kopen nieuw voor rond de 2500 a 2750 euro. Dan heb je rond de 240pk. Deze blokken zijn kaal en hebben dus geen carb, ontsteking, starterkrans, intake, pulleys, dynamo, startmotor, headers, bougiekabels, waterpomp enz. Al de spullen van jou AMC blok kunnen niet overgezet worden. Ook de motorsteunen zijn niet passend. Verder zit de radiateur verkeerd en zal je handbak of automaat niet passen op je Chevy blok. Ik denk als je alles laat plaatsen door een bedrijf dat je zomaar richting de 7000 euro of meer kan lopen. Het uitbouwen kost je 1 dag. Het inbouwen kost je 1 dag en dan nog de verdere aanpassingen die je ook 2 a 3 dagen kan kosten. Heb het dan wel over hele werkdagen van minimaal 8 uur bij een bedrijf die alles heeft van brug tot takel tot motorstandaard. Je uitlaat zal aangepast moeten worden, adapter voor motor naar handbak of automaat.

Dus als je hem graag wil houden en er nog jaren mee wil gaan rijden zeg ik doen. Als je het niet zeker weet moet je goed nadenken of het de grote investering waard is.

Edited by michel1972