Spring naar bijdragen

Schoonspuiten motor enzo


Zahara
 Share

Recommended Posts

Ik zat mijn nog erg jonge TJ eens te bekijken van onder den motorkap en het viel me op dat hij errrug vies was.

Kan ik gewoon als ik met de hoge drukspuit bezig ben ook onder de motorkap ? of moet ik dit anders doen ?

Aangezien de meeste forumleden veelvuldig modderbadjes neem, denk ik dat ik in dit gezelschap wel deze vraag kan droppen ?

many thanx alvast

Z tongue.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zet er zelf altijd gewoon de hogedruk spuit op, probeer alleen te voorkomen dat je direct op de verdelerkap, startmotor, dynamo, relaiskast of andere 'tere' onderdelen spuit.

Hij start tot nu toe nog altijd zonder problemen na een wasbeurtje..

Busje WD40 meenemen is niet zo'n slecht idee.. na het schoonmaken een beetje rondspuiten met dat ding. WD40 staat voor Water Displacement, en is ideaaal spul om verdelerkap en bougies mee droog te maken als het toch fout loopt. En het zorgt voor een beschermend olieachtig laagje, goed tegen de roest enzo.

Op hele vuile plekken (smeer, olie) vantevoren inspuiten met WD40 en een minuutje of 10 laten intrekken. Lost het vet en vuil op zodat je het makkelijker wegspuit met de hogedrukreiniger.

Vergeet niet je wielen enzo schoon te maken! mij kost het niet schoonmaken van mijn remtrommels me een nieuw setje remschoentjes, binnen een jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Let wel op dat als je met de hoge druk spuit onder de motorkap gaat dat je niet te veel onder een hoek op je radiateur spuit want je hebt dan kans dat de "lamellen"ombuigen deze kun je het beste gewoon metde tuinslang schoonmaken geen druk wel veel water.

Greetz Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...