Spring naar bijdragen

velgen vraagje


Recommended Posts

Ik ga zaterdag bij iemand kijken voor een paar mooie(bijna) nieuwe velgen + banden maar ik vraag me af of als de koop door gaat ik die dingen gewoon mee moet nemen en ze hier thuis erop moet zetten of dat ik er eerst daar 1 voor de zekerheid moet passen. Dus wiel eraf en even nieuwe erop. Ik zou zeggen 5 gaats Jeep velg is een 5 gaats Jeep velg en klaar maar anderen zeggen dat daar wel eens verschil in kan zitten.Mijn GC is van 97 en de velgen komen van een model nieuwer...

DUs meenemen of testen?

Stefan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het misschien ook niet zo dat bij de nieuwere modellen de velgmaat groter is? 17 inch in plaats van 16 inch? Dan zullen misschien wel passen, maar dan klopt je KM-teller natuurlijk niet meer.

Dat hoeft niet perse. Als de banden wat platter zijn, is de buitendiameter weer gelijk en klopt de teller gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou velgen zijn er en ze passen natuurlijk gewoon. Het zijn echter wel 17 inch en om de omtrek weer gelijk te krijgen en omdat de banden die er nu om zitten gewoon te klein zijn Michelin 225/45/17(nieuw en in de aanbieding) uit het hoofdje ben ik dus nu opzoek naar 235/65/17.

Kan iemand me daar aan helpen?

Groetjes

Stef

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...