manos Geplaatst February 8, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2004 Hoi, Ik sta op het punt om mijn eerste Grand Cherokee 4.0 te kopen, uit dec 1996, met 180.000 op de teller. Maar, nu las ik over een probleempje met een oververhitte automaat. Dat had ik ook in Italy met een Scorpio 2.9 automaat met automaat koeler en ik kan mij niet voortellen dat dit met een GC ook zal gebeuren. Wie weet of ik een trailer van 700 kilo kan vervoeren in Italie, met een GC automaat. Of kan ik dan beter op zoek gaan naar een GC schakelbak? Help help , want ik wil die GC zo graag kopen!! Vast bedankt! manos Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJFred Geplaatst February 8, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 8, 2004 Handgeschakelde ZJ's zal niet zo gauw vinden, diesels misschien?? Maarruh, een trailer van 700 kilo is natuurlijk niets voor deze wagen, lijkt mij geen probleem Mijn ZJ is trouwens met een externe transmissie-oliekoeler uitgevoerd, is standaard voor de Europeese V8, of een 6 cylinder dit ook heeft weet ik zo gauw effe niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
manos Geplaatst February 12, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 12, 2004 Externe oliekoeler zeg je? Zou ik effe moeten kijken of die er ook op zit. In ieder geval bedankt voor je reactie. Morgen is de grote dag. Dan wordt ie gekeurd bij een Dekra keuringstation. Nog 1 nachtje slapen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZJFred Geplaatst February 13, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2004 Yep.. een externe oliekoeler, die zit vlak achter de grille voor de radiateur (en condensor van de airco). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tribalman Geplaatst February 13, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 13, 2004 je hebt ook special oilekoelrs voor zogenaamde "trailer Tow" jeeps kun je gewoon bij een deaer ofzo bestellen zijn niet eens o heel erg duur. T Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
manos Geplaatst February 21, 2004 Auteur Rapporteren Share Geplaatst February 21, 2004 Okay, een externe oliekoeler is dus mogelijk, maar wat gaan we doen............ Stel je voor, Griekenland 30 graden, trailer van 600 kilo. Bergen op en neer van 8 tot 10 %. Afstand 400 km. Gaat dat lukken met de standaard oliekoeler, of toch maar voor de zekerheid er een externe bijzetten? Als het moet geen probleem, maar als het niet echt nodig is dan natuurlijk niet voor niks zo'n ding erop zetten. En die Trail Tow oliekoeler, wat is dat precies? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
XJos88 Geplaatst February 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2004 Trailer/Tow package.. is een uitrustingsniveau waar o.a. die extra oliekoeler inzit. Ziet er uit als een klein radiatortje. Is geen hi-tech hoor, gewoon een s-vormig stukje buis met wat vinnetjes eraan. Heb er hier eentje liggen die ik nog steeds in moet bouwen, heb er toen $29 voor betaalt. Denk overigens niet dat je er eentje nodig hebt, maar kwaad kan het nooit en je weet niet of je nog eens op pad gaat met een echt zware trailer. Is ook iets wat goed zelf te doen is.. slangetje los, oliekoeler ertussen, slangetjes weer vast. Oliekoelers zijn universele dingen dus die moeten op een sloperij wel te vinden zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sjikita Geplaatst February 22, 2004 Rapporteren Share Geplaatst February 22, 2004 Hoi Manos, Je moet alleen uitkijken als je in de file of gewoon stil staat. Haal hem dan uit zijn Drive en zet hem in de Neutraal. De olie blijft anders door een klein gaatje geperst worden en kan er snel heet worden. In de neutraal heb je hier minder/geen last van. Groetjes Bas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.