Spring naar bijdragen

Evaporator verschillen


Recommended Posts

Hallo,

Ik zit met een probleem en hoop dat er iemand is die mij kan adviseren wat te doen. Ik ben vanmiddag begonnen met het vervangen van de heater core en dan neem ik natuurlijk ook meteen de evaporator van de airco mee. Veel verhalen gehoord, dat het een enorm grote klus is, maar ik heb een snelle manier gevonden en had met 2,5u alles er uit ondanks dat ik ook nog mijn gasinstallatie in de weg had zitten en daarmee moest rommelen.

Goed, bij het monteren zag ik dat de nieuwe evaporator niet overeen komt met mijn oude. Dat is vreemd, want de nieuwe evaporator is geschikt voor automatic climate control en dat hebben alle Niners. Ik kan het model wat hetzelfde is als wat ik eruit heb gekregen ook online vinden, maar daar staat duidelijk bij dat het voor een manual climate control is. Nu zit ik, behalve met een auto waarvan het dashboard helemaal uit elkaar is, met de vraag wat wijsheid is.

Of er is ooit in het verleden een heater box in geplaatst van een manual climate control.... In dat geval vervang ik die box liever door eentje van een automaat. Maar kan dat wel? Er zitten namelijk motortjes op en de klimaatregeling werkte gewoon.

Of export modellen hebben een andere box, maar dat lijkt mij erg sterk.

Hoe kom ik er achter wat voor box dit is, en of het allemaal wel klopt?

 

720.jpg

 

720.jpg

 

720.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na heel wat uurtjes uitzoekwerk en rondbellen ben ik er al uit. Op chassisnummer staat dat het model wat er uit kwam klopt, en ergens in een groot boek schijnt te staan dat de evaporator core van de 5,9L hetzelfde is als dat met de manual climate control.

Dealerprijs is €495,- ex btw :lol: Online zijn er goede aftermarkets te krijgen, Four Seasons bijvoorbeeld, vanaf een eurootje of 40-45 (ex verzending).

Let er wel op dat je er niet eentje neemt van een RHD model, dat kostte mij vandaag een ritje van 2 uur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Nieuwe aanmaken...